Jump to content

Stora problem med betalningsmodulerna


Lustfull

Recommended Posts

Hej
Efter upptatering till 1.4 kan jag ej få Klarna och Payson att fungera.
Det betalningsalternativ jag har synliga är Banköverföring och Paypal.
Dessa ligger i fliken "Betalningar och Gateways" medans Klarna och Payson ligger under "Andra moduler".
Kan inte på något sätt flytta dessa till Betalningar och Gateways.
Behöver hjälp hur jag löser detta snabbt.
H
Susanne

Det man får göra är att ändra i tillhörande php.
I mitt fall såg det ut så här från början " $this->tab = ‘payment’;"
ändrade då till
$this->tab = ‘payments_gateways’;

i funktionen __construct i huvudfilen (payson.php alt. klarna.php) eller vilken modul du vill flytta till vilken flik.
sen hamnar det där man vill.
Tack Patrik för hjälpen på traven.
Trodde detta löste problemet men så var inte fallet. Visst hamnar modulerna där dom ska, men tyvärr finns dom inte med som betalningsalternativ när det är dags att betala och logga ut.
Så jag är tillbaka på ruta 1. PRESTASHOP ÄR SOM FIA MED KNUFF!!

Link to comment
Share on other sites

Testade men funkar tyvärr inte.

Trodde detta skulle vara ett relativt enkelt problem att lösa genom Transplantera modul, men då
Payment and Gateways inte finns med i rullningslisten vid "Anslut till" vet jag inte hur man går till väga?
Byta tillbaka till tidigare version som lät mig själv bestämma vilka betalningsalternativ jag ville ha låter ganska lockande just nu.
H
Susanne

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

För mig fanns bara ett alternativ att lösa detta innan jag tappade 10000-tals kronor i försäljning. Gå tillbaka till den tidigare stabila versionen som funkade.
Däremot finns det en sak som jag inte testade som kanske hjälpa.
Köpte snabbkassa från prestamodules och fick inte Klarna att visas korrekt fick då detta svar som fixade allt:
"Hi Susanne,

There has been several times issues with Klarna already and most probably the problem is just with restriction to certain country in Klarna. OPC module uses for payment method first existing address in DB (to show up payment options for the first time) and when this address is in country restricted by Klarna it won't show up.

To solve this, please have a look in DB and update country of first customer (id=1) to e.g. Sweden. Do you know how? I am attaching screenshot to clarify this.#

Vem vet detta kanske löser problemet.
Susanne

42975_jMKzjvyNiBUd5lU0pFx1_t

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...