Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Een vraag over het maken van een nieuw product in Prestashop. Op het moment dat ik een nieuw product aan wil maken via of het snelmenu of de reguliere weg redirect de knop "nieuw product" naar het Dashboard.

Als ik de Prestashop installatie in Debug modus zet ontvang in de foutmelding zoals vermeld in de bijlage. De redirect gaat naar de genoemde link (waarin domeinnaam/admininlog natuurlijk fictief is).

https://domeinnaam/admininlog/index.php/sell/catalog/products/new?token=0478f1ea6a69357d356d49d7081562ae

Het gaat om een Prestashop installatie versie 1.7.5.1., hierbij ook wat andere info waar jullie misschien wat aan hebben

Servergegevens

Servergegevens Linux #1 SMP Tue Dec 15 21:19:08 UTC 2015 x86_64

Server softwareversie: Apache

PHP-versie: 7.2.17

Geheugenlimiet: 128M

Maximale uitvoeringstijd: 120

Maximale bestandsgrootte voor uploads: 16M

Database informatie

MySQL versie: 5.1.73

MySQL-server: localhost

MySQL-naam: boeren_presta

MySQL-gebruiker: boeren_prestau

Tabellen voorvoegsel: ps_

MySQL-engine: InnoDB

MySQL-driver: DbPDO

Voor nu los ik het op door de klant de producten die hij mist in een excel te laten zetten, die we dan voor hem importeren. Dit geeft geen problemen.

Ik hoor graag van jullie, ,ook als er meer informatie nodig is.

Met vriendelijke groet,

Hilco Regterschot

foutmelding.PNG

Link to comment
Share on other sites

Dag Hilco,
 

De auto increment van uw database wil eigenlijk nogmaals dezelfde primary key toevoegen voor een nieuw product.
Hopelijk de makkelijkste optie om dit op te lossen is met de (gratis) module van Prestashop genaamd:  "Prestashop Opschoner".

Hier een keer de 'FUNCTIONELE INTEGRITEITSBEPERKINGEN' en de 'DATABASE SCHOONMAKEN' draaien, kijken of dit het probleem oplost. 
Zo niet kijken we verder!

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Hilco Regterschot said:

@Inform-All, dank voor je antwoord. Helaas is het niet gelukt met de Opschoner, de foutmelding blijft hetzelfde. Heb je nog meer tips voor me die ik kan proberen?

Gebruikt(e) u multistore?
U kunt proberen met bijvoorbeeld phpmyadmin een repair te draaien over de database.

Eventueel het resultaat van deze query met ons delen:

SELECT `AUTO_INCREMENT`
FROM  INFORMATION_SCHEMA.TABLES
WHERE TABLE_SCHEMA = 'boeren_presta'
AND   TABLE_NAME   = 'ps_product';

 

Edited by Inform-All (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Inform-All said:

Gebruikt(e) u multistore?
U kunt proberen met bijvoorbeeld phpmyadmin een repair te draaien over de database.

Eventueel het resultaat van deze query met ons delen:


SELECT `AUTO_INCREMENT`
FROM  INFORMATION_SCHEMA.TABLES
WHERE TABLE_SCHEMA = 'boeren_presta'
AND   TABLE_NAME   = 'ps_product';

 

Beste @Inform-All, nee we gebruiken of gebruikten geen multistore.  De repair heb ik gedraaid, geeft geen effect. 

Het resultaat van de querie is 4294967295. Hierna heb ik alle regels met deze id verwijderd, de auto increment aangepast naar een wast meer leesbaar getal, en hierna is het probleem opgelost.

@Nuwunuwu, zucht......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...