Jump to content

Confirm Email option?


Peacefulpause

Recommended Posts

Hej,

Når en kunde opretter sig i min shop, så skal de blot skrive deres mail én gang - for at undgå problemer med fejltastning, vil jeg rigtigt gerne have et ekstra felt hvor man skal gentage sin mail (Confirm Email) - hvordan kan det lettest lade sig gøre?

Mvh
/Jacob

Link to comment
Share on other sites

Har du mange der taster forkert? Personligt synes jeg nemlig selv, at det er vildt irriterende at skulle taste min mail to gange - faktisk kopierer jeg den altid fra første felt over i det næste, så hvis den er forkert, bliver det jo ikke fanget.

Nå, men det var jo ikke det du spurgte om :-)

Du kan sikkert nemt sætte e-mailfeltet ind igen ved blot at lave en kopi af det, men du skal jo vel også have noget validering på, om det så er samme mail, man taster anden gang - og den del ved jeg ikke lige, hvordan du løser.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg håbede bare på at der var en færdiglavet option et sted, hvor man kunne slå "confirm" til ved brugeroprettelse - og helst så man ikke kan paste ind i "confirm" feltet (sådan er det en del steder som standard).

Jeg har ikke oplevet fejl endnu, men eftersom jeg kun har navn og email på en kunde (for at gøre check-in så let så muligt), så er det rigtigt skidt hvis mailen er forkert, for så kan en kunde betale uden nogensinde at få sit produkt (jeg sælger via downloads) og uden at jeg opdager det.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg håbede bare på at der var en færdiglavet option et sted, hvor man kunne slå "confirm" til ved brugeroprettelse - og helst så man ikke kan paste ind i "confirm" feltet (sådan er det en del steder som standard).

Jeg har ikke oplevet fejl endnu, men eftersom jeg kun har navn og email på en kunde (for at gøre check-in så let så muligt), så er det rigtigt skidt hvis mailen er forkert, for så kan en kunde betale uden nogensinde at få sit produkt (jeg sælger via downloads) og uden at jeg opdager det.


Ok, når det er via download og uden andre oplysninger, giver det jo rigtig god mening. Måske kan du finde hjælp på den engelske del af forum, hvis ingen andre svarer her.
Link to comment
Share on other sites

Jeg kopiere som reglen også bare det først felt, og bliver faktisk også hamrende irriteret over at skulle taste to gange.

Du kan lave en felt og validere med javascript i et onsubmit event, det kan du finde meget mere om på google :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...