Jump to content

Göra en egen produkt-list (produktvisningssida), hjälp tages tacksamt emot!


JLind

Recommended Posts

Hej allesammans !
Först och främst ville jag säga att jag är prestashop frälst !
Så underbart trevlig denna lilla webbshopp är att arbeta i och framförallt, sådan enkel och skön kod !

Men nu till mitt lilla problem. Jag har byggt om grundtemat litet för att få till en enkel webshop som fungerar utan massa
krussidull, jag ville helt enkelt komma igång hyfsat snabbt, har precis i dagarna fått ordning och översatt det mesta, fått upp alla produkter som skall upp och börjat testköpa.. Allting fungerar strålande !

Dock skulle jag gärna vilja ändra produktvisningen, istället för den tråkiga "1 produkt per rad" skulle jag vilja ha ex. något liknande http://www.archiduchesse.com/ vad jag har förstått är det product-list.tpl samt general.css som styr detta? Men jag får inte riktigt till något nämnvärt vettigt öht. Jag behöver därför alla tips och råd jag kan få, hur skall jag göra för att få till det och vilka filer är det jag behöver leka med?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det stämmer bra att det är product-list.tpl och global.css som styr hur listan ser ut på kategorisidan, sökresultatsidan, lista produkter efter tillverkare mfl sidor som listar produkter.
På framsidan däremot så är det /modules/homefeatured/ du ska kika i.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...