Jump to content

Tilføje modul


PeerHolm

Recommended Posts

Al hjælp fra min side sker gennem forum. Ikke via private PM-er.

At afinstallere modulet via admin/modules og geninstallere det igen, kan ikke give problemer.

Link to comment
Share on other sites

Det var IKKE min mening at genere dig via PM, så det beklager jeg. I andre fora er det almindeligt ved specifikke problemer, men jeg skal lære hele livet ;-)

Når du siger afinstallere/geninstallere betalings gateway, mener du så alle de moduler der er i "payment" gruppen (bankoverførsel, efterkrav, check, google, hipay, moneybookers og paypal)? Jeg er muligvis langsom, men har svært ved at se at det skulle bringe dankort tilbage??

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg og tænker, hvordan du har haft et dankort logo på forsiden, med de moduler du nævner? Jeg bruger Epay og de har deres eget modul til at vise, at man modtager Dankort. Men ud af dem du nævner, mener jeg ikke, at nogle af dem tilbyder et modul der viser betalingskortlogoer ud over på selve betalingssiden.

Som standard i Prestashop er der dog et betalingskort modul (ligger under Moduler - Betalingsblok logo) Kan du have modificeret dette, så det viste dankort i stedet for blot Paypal, Visa og Mastercard (mener jeg det viser som standard)? Og så evt. deakiveret dette modul?
Eller har du haft en betalingsgateway såsom ePay eller Quickpay installeret, som du så har fjernet igen - for dette kunne jo forklare, at du har haft dankort og ikke har det mere.

Måske er jeg på vildspor, men kan du være mere specifik mht. hvad du gjorde for at fjerne dit dankort logo?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nærmere det er mig der har ledt jer på vildspor :-S

Da jeg installerede shoppen, startede jeg med at fjerne de elementer jeg ikke havde brug for. Så det er nok mig der husker fejl, at det ikke var et dankort logo, men et almindeligt kreditkort logo under PayPal, undskyld.
I mellemtiden er jeg blevet klar over hvad I mener med "betalingsgateway". Er det rigtigt forstået at hvis jeg f.eks. vil benytte epay, skal jeg stadig have en aftale med PBS, og betale begge steder? Er der virkelig ikke andre muligheder for at modtage dankort? Det er en lille fritidsshop jeg driver, så der er ikke råd til den dyre løsning, selvom jeg gerne vil give kunderne en sikker betalings mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så forstår jeg jo bedre :-)

Det har nok være den blok jeg refererede til, nemlig standard betalingsblokken, som du havde installeret (den bruger jeg også i min shop dog i en modificeret udgave).
Hvis du skal modtage "rent" dankort, så skal du have en indløsningsaftale med Nets (PBS) samt en betalingsgateway gennem f.eks. ePay eller Quickpay. Så det er helt korrekt forstået, at der så er faste omkostninger hvert år til dels indløsningsaftalen (som i øvrigt også kræver en godkendelse og herunder kreditvurdering hos Nets) samt til betalingsgateway.

Moneybookers er dem du kommer tættest på en dankortløsning med. MEN de modtager kun VISA dankort, så hvis du har kunder som kun har et rent dankort, så kan de ikke betale. Fordelen ved Moneybookers er, at du ikke skal have en indløsningsaftale samt betale til en anden betalingsgateway. Du ansøger hos MB og får en kode, som du skal bruge i det modul, som Kjeld (moderator her på forum) har lavet, og så kan du begynde at modtage betalingskort. Ulempen er, at du betaler et fast gebyr pr. transaktion - jeg mener, det er kr. 1,67 plus du betaler en procentdel af beløbet du modtager. Du kan _ikke_ pålægge dette på din kunde (hvilket også er en dårlig idé). Så du skal altså indkalkulere disse omkostninger i dine priser.

Med en af de andre nævnte betalingsgateways, betaler du dels et gebyr til Nets (kan ikke huske hvor meget det er pr. transaktion, men det er ikke voldsomme beløb overhovedet, hvis du kun modtager dankort og edankort). Men du betaler jo så også for din betalingsgateway løbende - hos epay er det for mit vedkommende 99 kr. om måneden, men så betaler jeg heller ikke yderligere for modtagelse af betaling med Dankort.

Jeg kigger pt. meget på, hvor mange betalinger jeg modtager med Dankort kontra andre betalingskort. Jeg har brugt Moneybookers siden omkring december sidste år. I starten var det ca. 70-30 til dankort. I de første måneder af året hælder det mere til, at det er 50-50 eller enddog 30-70 - altså at betalinger via Moneybookers er steget stødt til at være ca. 70% på det seneste. Så jeg vil måske kigge på at droppe ren DK-betaling, men ved det ikke endnu :-)

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit meget fyldestgørende svar.
Jeg har ansøgt hos PBS og venter på svar. Det er interessant med dine iagtagelser vedr. dankort vs. visa/dankort, så måske er Moneybooker en mulighed. Men såvidt jeg har læst på andre tråde her i forum kan Moneybooker være lidt besværligt for kunden, eller er det blevet rettet til?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...