Jump to content

SOLVED Warning op lijn 66 in bestand /customers/a/8/b/leslainesdedebby.be/httpd.www/boutique/config/smartyadmin.config.inc.php [2] Cannot use a scalar value as an array


leslainesdedebby

Recommended Posts

Hallo ik heb ps versie 1.7.0.2 en krijg bij het inloggen een roze scherm met vijfmaal onderstaande warning:

Warning op lijn 66 in bestand /customers/a/8/b/leslainesdedebby.be/httpd.www/boutique/config/smartyadmin.config.inc.php
[2] Cannot use a scalar value as an array


Er staat op regel 66 in het bestand:

     $sprintf['legacy'] = $htmlEntities ? 'htmlspecialchars': 'addslashes';

 

Als ik de debugger modus aanzet, krijg ik de melding dat er 71 vertalingen missen, doch als ik dat nakijk blijkt alles wel aangegeven te worden.

Ik heb ps ingesteld als land belgie, met de standaard drie landstalen nederlands duits en frans.

Alle bedrijfs info, vervoerskosten etc ingesteld gaat prima, en als ik dan produkten wil gaan invoeren komen de problemen.  in bo wordt wel aangegeven dat het produkt is opgeslagen, doch daarna kijken bij je produkten in de catalogus, niks te zien.

Wie kan mij helpen met een goede tip?

Edited by leslainesdedebby
SOLVED (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik werk al met ps vanaf begin 2017. En vanaf een maand of twee geleden gaf dat het vervelende probleem dat ik geen nieuwe produkten meer kon toevoegen. Dus vandaar na eindeloos gezoek alles en alles weggedaan en volledig opnieuw begonnen.  Het liefst krijg ik het weer aan de praat, omdat ik het zo mooi naar mijn wensen kon aanpassen en beheren.

Ik had na het weggooien van de ps 1.7.0.2 enkele nieuwere versies geprobeerd, doch steeds kreeg ik het niet goed aan het werk.

dan de voormalig werkende verse opnieuw geinstalleerd, en dat gaat, tenminste tot nu.

Hier de info:

Configuratie-informatie

Deze informatie moet verstrekt worden wanneer u een probleem op onze bugtracker of forum plaatst.

Serverinformatie

Serverinformatie: Linux #1 SMP Fri Aug 24 08:00:15 UTC 2018 x86_64

Server softwareversie: Apache

PHP-versie: 7.1.28

Geheugenlimiet: 536870912

Maximale uitvoeringstijd: 50

Maximale bestandsgrootte voor uploads: 96M

Database-informatie

MySQL versie: 10.1.30-MariaDB-1~xenial

MySQL-server: leslainesdedebby.be.mysql

MySQL-naam: leslainesdedebby_be

MySQL-gebruiker: leslainesdedebby_be

Tabellen voorvoegsel: ps_

MySQL-engine: InnoDB

MySQL-driver: DbPDO

Winkelgegevens

PrestaShop-versie: 1.7.0.2

Winkel-URL: http://leslainesdedebby.be/boutique/

Huidig gebruikte thema: classic

E-mailconfiguratie

Mail methode: U gebruikt de PHP mail() functie.

Uw gegevens

Uw webbrowser: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Controleer uw configuratie

Verplichte parameters: Oké

Optionele parameters: Oké

Link to comment
Share on other sites

Hi,

Het is mogelijk dat dit is gekomen doordat je hostingpartij de PHP versie naar 7.x heeft gezet. Is het voor jou mogelijk dit terug te zetten naar PHP 5.6 en daarmee te testen of het weer goed werkt?
Mocht dit voor jou lukken, of niet, raad ik je heel erg aan je Prestashop versie te updaten naar de laatste 1.7 versie. Jouw 1.7.0.2 versie is namelijk van 28 november 2016. In de geupdate Prestashop versie zijn bijvoorbeeld veel bugfixes en nieuwe features te vinden, ook werkt het dan goed op PHP 7.2. 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Adeko,

Ja ik heb contact gehad met mijn hosting, en die heeft een bug verholpen, en nu heb ik de php naar 7.2 gezet. Ik ben nu volop bezig om de nieuwste versie van ps erop te zetten. de eerste instellingen die ik nu aan het doen ben lijken hoopvol. (geen errors tot nu toe).

Ik wacht nog een dag met sluiten van dit topic, om zeker te zijn dat ik niet , net als de vorige pogingen, weer van deze errors krijg en er allerlei zaken 'zoekraken'.

 

Link to comment
Share on other sites

  • razaro locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...