Jump to content

Mollie gaat bij elke methode naar Ideal


nayonowe

Recommended Posts

Ik heb nou iets vreemds.....

Een klant uit België stuurt mij een bericht dat hij alleen met Ideal kan betalen en dat terwijl hij toch echt Bancontact heeft geselecteerd.

Ik naar de webwinkel, product toevoegen naar het winkelwagentje, winkelwagentje blijkt ineens leeg :(

Naar de backoffice, zie ik wel mijn product in een winkelwagentje, oké cookies maar wissen en ja hoor het werkt.
Als gast wil ik gaan afrekenen en ik selecteer Bancontact, en ja hoor ik kom ook bij Ideal uit.
Hmmmm vreemd, dan maar eens bankoverschrijving (plugin via PS zelf), ook dan krijg ik Ideal.

Via FTP alle cache bestanden gewist behalve index.php in beide mappen.
In de backoffice ook maar eens handmatig cache geleegd.
Weer opnieuw geprobeerd en ik blijf maar bij Ideal komen.
Vriendin op het werk geprobeerd, ook daar hetzelfde probleem.

Alle instellingen staat goed, er is ook iets veranderd, 2 dagen geleden nog een Bancontact betaling ontvangen en Ideal gaat ook gewoon door.

Mollie zegt hier niets mee te kunnen daar dit aan PS ligt.

Mijn webshop:
PS 1.6.1.19
One page checkout module 2.3.5
Mollie 3.3.5
 

Iemand enig idee?

Link to comment
Share on other sites

Hi,

Op het eerste gezicht zie ik helaas niet meteen waar dit aan kan liggen. Wel zie ik dat je op PHP 7.0 draait, wellicht het proberen waard om dit naar minimaal 7.2 te zetten. Verder heb ik het idee dat het mis gaat in de OPC module, je zou dus kunnen proberen de ontwikkelaar van deze module te benaderen en het probleem voor te leggen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Adeko.nl said:

Hi,

Op het eerste gezicht zie ik helaas niet meteen waar dit aan kan liggen. Wel zie ik dat je op PHP 7.0 draait, wellicht het proberen waard om dit naar minimaal 7.2 te zetten. Verder heb ik het idee dat het mis gaat in de OPC module, je zou dus kunnen proberen de ontwikkelaar van deze module te benaderen en het probleem voor te leggen.

Thnxs voor je hulp en advies, ik zal dit verder gaan uitzetten.
Het vreemde is dat het nu wel ineens werkt!!?? Er lijkt toch iets geks te zijn.
De klant van heden ochtend heeft ook zijn bestelling met Bancontact betaald.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Adeko.nl said:

Hi,

Op het eerste gezicht zie ik helaas niet meteen waar dit aan kan liggen. Wel zie ik dat je op PHP 7.0 draait, wellicht het proberen waard om dit naar minimaal 7.2 te zetten. Verder heb ik het idee dat het mis gaat in de OPC module, je zou dus kunnen proberen de ontwikkelaar van deze module te benaderen en het probleem voor te leggen.

Ik heb net gelezen dat ik met de PS 1.6.1.x niet kun updaten naar PHP 7.2.

PHP 7.1 zou wellicht wel moeten lukken, echter kan het zijn dat bepaalde modules niet werken.
Eerst dat maar proberen, mocht dit niet lukken dan zet ik de snapshot terug en zal ik de ontwikkelaar van OPC benaderen.

Link to comment
Share on other sites

Hi,

Uit onze ervaring blijkt dat dit vaak wel gewoon kan wanneer je de shop naar de laatste 1.6 versie update. Mogelijk krijg je inderdaad vanuit bepaalde modules foutmeldingen, maar deze zijn vaak gemakkelijk op te lossen als je weet waar je moet zijn, vaak is dit al duidelijk met gebruik van de debug mode.
Ik kan je aanraden de shop te kopiëren naar een ontwikkelomgeving, bijvoorbeeld localhost en daar te proberen de shop op PHP 7.2 te draaien. Zulke dingen proberen op een live shop is namelijk gewoon een slecht idee. Mocht je hier hulp bij nodig hebben kun je altijd contact met ons opnemen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...