Jump to content

Beregning om rabatkode må bruges ved beløbsgrænse, tager rabatten med i beregning


dwCoder

Recommended Posts

PrestaShop version: 1.5.6.0

jeg arbejder på en prestashop, hvor jeg oplever følgende fejl / feature :)

  1. Jeg har en regel for kurv der tillader brugeren at angive en kode og få 15% i rabat, hvis beløbet i kurv er over 300kr.
  2. Har jeg for 340 kr. i kurven, kan rabatten fint aktiveres og der gives 51kr. i rabat (15%)
  3. Tilføjes en varer så beløbet stiger (fx. til 360 kr.) så forbliver rabattenkoden i kurv og en ny sats beregnse. (Perfekt)
  4. Fjerner jeg samme varer igen, så beløbet i kurv er tilbage på 340 kr. fjernes rabatkoden og der gives ikke længere rabat. (knap så perfekt)

Min teori er at beregningen på om det er tilladt at bruge rabatkoden medtager rabatten.
Så selvom brugeren har købt for 340kr. så tages de 51kr. i rabat også med, således at der kun er for 289kr. i kurv (340 - 51) 

Men brugeren har jo købt for 340kr. og BØR have ret til rabatten.

Da beregningen også foretages senere i købsforløbet, oplever brugeren at de kan tilføje rabatten, men at den er forsvundet når de kommer frem til order confirmation.

Er der nogen der har et forslag til hvor og hvordan jeg løser dette.

 

Link to comment
Share on other sites

Det er en meget gammel version, du bruger. Har du overvejet at opgradere til seneste version af 1.6? Jeg kan nemt forestille mig, at problemet er en bug i den version du bruger. Jeg vil ikke anbefale opgradering til 1.7 (det får du nok heller ikke held med uden problemer). Men 1.6.1.23 kører fint og stabilt.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Prestafan1234 said:

Det er en meget gammel version, du bruger. Har du overvejet at opgradere til seneste version af 1.6? Jeg kan nemt forestille mig, at problemet er en bug i den version du bruger. Jeg vil ikke anbefale opgradering til 1.7 (det får du nok heller ikke held med uden problemer). Men 1.6.1.23 kører fint og stabilt.

Tak for svar.

Ja det er rigtigt det er en gammel version, men en opgradering er desværre ikke en mulighed af andre årsager.
 

Jeg ønsker at rette fejlen på shoppen som den er.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej, den gamle version fungerer muligvis ikke korrekt på grund af nye moduler, jeg ved ikke, hvordan man løser det, men det er bedre at opdatere det, fordi jeg plejede at arbejde normalt. Og nu har jeg opdateret versionen til min butik.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...