Jump to content

foto's doen het niet in PS


Superboy

Recommended Posts

Hallo,

ik ben al dagen aan het zoeken, maar Prestashop wil maar geen foto's laten zien.
als ik een product aanmaak, gaat alles goed, maar op de site wil hij hem niet laten zien, en komt er een rood kruisje.
wie kan me helpen?

Superboy
www.wbjes.nl

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

ik ben al dagen aan het zoeken, maar Prestashop wil maar geen foto's laten zien.
als ik een product aanmaak, gaat alles goed, maar op de site wil hij hem niet laten zien, en komt er een rood kruisje.
wie kan me helpen?

Superboy
www.wbjes.nl


Niemand?
Link to comment
Share on other sites

Dag,

heb je de installatie eerst lokaal gedaan en daarna geupload, of dadelijk alles op de server gezet en dan de 'installatie' gedaan?

Ik zie dat je url-rewriting aan staat, heb je het .htacces bestand opnieuw laten genereren? Kan je de inhoud van je .htaccess bestand hier eens tonen?

Link to comment
Share on other sites

Dag,

heb je de installatie eerst lokaal gedaan en daarna geupload, of dadelijk alles op de server gezet en dan de 'installatie' gedaan?

Ik zie dat je url-rewriting aan staat, heb je het .htacces bestand opnieuw laten genereren? Kan je de inhoud van je .htaccess bestand hier eens tonen?


Installatie heb ik niet lokaal, direct geinstalleerd op een server.
.htacces heb ik opnieuw laten genereren,
als ik hem open met kladblok komt dit eruit :

# .htaccess automaticaly generated by PrestaShop e-commerce open-source solution
# http://www.prestashop.com - http://www.prestashop.com/forums

# URL rewriting module activation
RewriteEngine on

# URL rewriting rules
RewriteRule ^([a-z0-9]+)\-([a-z0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/([_a-zA-Z0-9-]*)\.jpg$ /img/p/$1-$2$3.jpg [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)\-([0-9]+)/([_a-zA-Z0-9-]*)\.jpg$ /img/p/$1-$2.jpg [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/([_a-zA-Z0-9-]*)\.jpg$ /img/c/$1$2.jpg [QSA,L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/([a-zA-Z0-9-]*)/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$3&isolang;=$1$5 [QSA,L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$2&isolang;=$1$4 [QSA,L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /category.php?id_category=$2&isolang;=$1 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9-]*)/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$2$4 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$1$3 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /category.php?id_category=$1 [QSA,L,E]
RewriteRule ^content/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /cms.php?id_cms=$1 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)__([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /supplier.php?id_supplier=$1$3 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)_([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /manufacturer.php?id_manufacturer=$1$3 [QSA,L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/(.*)$ /$2?isolang=$1 [QSA,L,E]

# Catch 404 errors
ErrorDocument 404 /404.php
Link to comment
Share on other sites

Ja die map klopt. De submap p is voor produkten zoals c voor categorien, l voor languages, m voor manufacturers, t voor tabs,...
Heb je je rechten in het begin aangepast op een aantal mappen (via ftp), indien niet kan dat ook een oorzaak zijn van jouw probleem. Indien 755 voor img geen oplossing bied kan je 777 proberen.

In je .htaccess bestand zie ik niet dadelijk een probleem.

Link to comment
Share on other sites

Dat je de voorpagina kunt aanpassen is normaal omdat die zijn gegevens niet uit de database en img map haalt maar uit de map modules/editorial voor gegevens (xml bestand) en afbeeldingen.

die rechten aanpassen, daarmee bedoelde ik niet rechten in PS (mijn fout %-P )
Ik bedoelde CHMOD (in linux/unix taal). Dat kan je doen door in een ftp-programma (wat je gebruikt hebt om je shop op je server te krijgen) de eigenschappen van de map img op te vragen. Daar kan je dan normaal ook de lees- schrijf- uitvoerings-rechten van die map aanpassen (CHMOD). Als je alles aanvinkt krijg je 777.

40362_UU4u7mAJzfqrI0IKrppF_t

Link to comment
Share on other sites

Dat je de voorpagina kunt aanpassen is normaal omdat die zijn gegevens niet uit de database en img map haalt maar uit de map modules/editorial voor gegevens (xml bestand) en afbeeldingen.

die rechten aanpassen, daarmee bedoelde ik niet rechten in PS (mijn fout %-P )
Ik bedoelde CHMOD (in linux/unix taal). Dat kan je doen door in een ftp-programma (wat je gebruikt hebt om je shop op je server te krijgen) de eigenschappen van de map img op te vragen. Daar kan je dan normaal ook de lees- schrijf- uitvoerings-rechten van die map aanpassen (CHMOD). Als je alles aanvinkt krijg je 777.


Hartstikke bedankt voor je uitleg, de website laat de foto's zien, maar ...
in filezilla heb ik de rechten aangepast, die zet ik dan op 777 en dan toepassen op alle submappen dan pas laat hij de foto's zien, en dat moet ik elke keer doen voordat hij een foto laat zien ...
weet je hier ook een oplossing voor? :-)
Link to comment
Share on other sites

Tja,
dat kan van je hosting bedrijf afhangen. Sommigen doen moeilijk over CHMOD777 omdat je dan die map volledig open zet naar de 'buitenwereld' toe. Zoals elders hier op het forum al aangehaald is, kan je best eerst proberen met CHMOD755. Daar moet het ook mee werken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...