Jump to content

Kundegruppe og kategorier


John_k

Recommended Posts

Hej derude,

Jeg har to spørgsmål til nogen garvede prestashop gutter.

1) Jeg har oprettet en B2B kundegruppe. Men når jeg så har oprettet den skal jeg så tilføje denne kundegruppe til alle mine kategorier. Problemet er bare at jeg har over 1500 kategorier og dette skal gøres manuelt så vidt jeg kan se. Nogen der ved om man kan gøre dette med et script eller ling? Eller skal man have et modul? 

Fandt denne gamle tråd: 

Men jeg kunne ikke få dette script til at virke. Ved ikke om jeg gør det rigtigt - men synes det er sparsomt med måden man skal løse det med scriptet.

2) Jeg skal have lavet det sådan at vores B2B kundegruppe skipper betalingsmodulet - men samtidig godt kan lægge en ordre. 
Er det noget man kan ændrer et sted? - eller kræver dette et modul?

Mvh. Benjamin

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1 kan jeg ikke svare på.

Men mht punkt 2 kan du vel leve en betslingsmåde til dem, der hedder faktura. For det er vel det der skal ske.

Link to comment
Share on other sites

1) Løst - hvis nogen andre sidder med det her, skal man bruge nr. 2 svar på indlægget som jeg har vedhæftet. Det skal indsættes på hovedmappen og herefter indlæses i browersen. Og så kan alle kundegrupper se alle kategorier.

2) Pertho - mange tak, det lyder som en god idé. Men vi har et eksternt administrations program der styrer vores faktura, så jeg skal lige finde en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Benjamin said:

2) Pertho - mange tak, det lyder som en god idé. Men vi har et eksternt administrations program der styrer vores faktura, så jeg skal lige finde en god løsning.

Mit forslag var englig for st du ikke skal bryde betalingsflovet for meget.

De steder jeg køber ind med faktura har de den mulighed. Derfor mit forslag.

Ellers skal du sikkert ud i noget kode.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Per, tilpas oversættelser i et eksisterende modul, f.eks. COD eller checkmodulet, så kan kunden stadig bestille og du kan blot oversætte, så der i teksten står, at kunden får en faktura. Sådan har jeg lavet det på mange shops, og du undgår på den måde at lave ændringer i kernen i PrestaShop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...