Jump to content

Veiligheidsprobleem?


Bemi

Recommended Posts

Hallo,

Als beginnende Prestashopper, probeer ik zoveel mogelijk de veiligheid van de webwinkel te optimaliseren. Nu kwam ik iets tegen waardoor men de zelfgekozen admin-map kon zien.
Zou men eventueel kwaad willen dan hebben ze in ieder geval de inlogmap gevonden en zijn ze een stapje verder.
Ik weet niet of ik dit zomaar online kan zetten waar ik dit gezien heb, omdat ik uiteraard geen slapende honden wakker wil maken. Wellicht is het een veiligheidsprobleempje wat de veiligheid van de webwinkelsoftware wat zwakker maakt.
Is er een mogelijkheid in dit Forum om een (privé)bericht of een verborgen bericht naar een moderator te sturen waarin ik kan uitleggen wat ik bedoel, zonder dat het open en bloot op het forum te zien is?

Misschien kan het geen kwaad en hoort het zo, maar ik neem liever geen risico.

Bemi

Link to comment
Share on other sites

Beste Curious,

Dank voor je antwoord. Is het dan niet 'link' dat je je admin-map die je zelf een naam kan geven, kan 'zien' , zodat je al weet hoe die admin-map heet ?
Of denk je dat dat niet uitmaakt, omdat je dan én een sterk wachtwoord hebt, die ze dan nog zouden moeten vinden, én een optie hebt voor de 2 factor?

Het lijkt mij dat je ook probeert de naam te verbergen van de admin-map, anders is het ook niet nodig om die map te hernoemen uit veiligheidsoverwegingen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...