Jump to content

niet gebruikte foto's verwijderen in prestashop 1.6.1.17


Michel_1911

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

We hebben een probleem dat de harde schijf bij de provider begint vol te lopen.

Het lijkt er op dat foto's die niet meer gebruikt worden nog steeds op de server blijven staan.

Wat ik zo gelezen heb zou dat in de map /public_html/"winkelnaam/img/p  moeten staan.

Het is me nog onduidelijk waar precies in de map ze staan.

 

De een zegt dat de product ID gebruikt wordt om de foto's terug te vinden, maar dan vindt ik van bestaande foto's ze niet terug.

En de ander zegt dat je de ID van de foto moet gebruiken. Van een bestaande foto kan ik die inderdaad vinden, maar van de niet bestaande foto's kan ik die natuurlijk niet meer terug vinden.

Zo ik vermoed de laatste beter klopt, terwijl de eerste makkelijker zou zijn.

 

Als het het geval is dat oude foto er nog steeds staan hoe kan ik die het beste vinden en en ze verwijderen?

 

Mvg,

Michèl

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Michèl,

Ik denk dat het handigste is om hier eventueel een module voor aan te schaffen. Het is gewoonweg te veel uitzoekwerk om dit zelf te gaan doen lijkt me. In de addons store zijn verschillende modules te vinden. Na even zoeken kwam ik op deze module uit.

https://addons.prestashop.com/nl/website-performantie/19192-verwijder-onnodige-product-afbeeldingen.html

Andere optie is om je hosting pakket te upgraden bij je hosting partij. Tegenwoordig is schijfruimte redelijk goedkoop en kun je ook weer een hele tijd voort.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb inderdaad ook dergelijke modules gezien, maar voor nu zit dat even buiten het budget.

Als er geen andere oplossing is dan gaan we eerst alle foto's kopiëren en dan verwijderen we de inhoud van de /img/p directory via SFTP en gaan de andere winkels opzetten in de nieuwe form.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Het was veel werk maar we hebben alle foto's er 1 voor 1 afgehaald en gelijk hernoemd zodat foto naam en referentie hetzelfde is zodat we ze makkelijk kunnen toevoegen in 1.7.

en daarna de inhoude van de /img/p/... verwijderd.

Nu weer genoeg ruimte :)

Via Irfanview heb ik ook een batch conversie gedaan zodat de zeer grootte foto's kleiner zijn en minder ruimte innemen en we hebben ook gelijk via de batch conversie een watermerk toegevoegd.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...