Jump to content

multistore redirect


Michel_1911

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een vraag i.v.m. redirecting een URL naar de nieuwe store.

We zijn aan het overstappen van Prestashop 1.6 naar 1.7.5.0 en dan gelijk in multistore mode.

We willen eventueel als alles goed gaat deze zondag de overstap doen en wil daarom alle puntjes op de i zetten zodat ik weet dat er niets misgaat.

 

Korte uitleg over oude situatie.

In de oude situatie Store_1 was geïnstalleerd via Cpanel in /Public_html/foldernaam/.

De URL van de winkel stond naar een index.html die de webiste naar de van de /public_html/  naar de /public_html/foldernaam/ forward, zodat we eerst wat extra informatie konden laten zien buiten de shop om.

Nu is dat heel simpel gedaan met :

<META
     HTTP-EQUIV="Refresh"
     CONTENT="10; URL=http://www.store_1.nl/foldernaam/">

Daardoor kan de klant eerst alles lezen en eventueel ergens ander naar klikken. Doet hij niets gaat hij naar de webstore in 10 seconden.

 

Nieuwe situatie:

Store_2 wordt hoofdstore en Store_1 wordt 2de (oude webwinkel) in de multistore.

Store_2 staat geïnstalleerd door het Cpanel in /foldernaam/ (dus in de root)

Via multistore functie hebben we store_1 weer toegevoegd als  "2de" store(store_1) in de multstore, omdat deze misschien eruit gaat afhankelijk van de verkopen in de loop van dit jaar.

De URL naar Store_2 werkt al goed.

Wanneer ik via prestashop 1.7.5.0 linksboven klik voor een preview van store_1 (in multistore de 2de store) krijg ik de hoofdstore (Store_2) in multistore te zien. Ik begrijp via de forums dat dit nog een bug is die opgelost moet worden.

 

Nu de vraag:

Nieuwe store (store_2) is rechtstreeks al goed benaderbaar, maar kan ik via diezelfde HTML file (die nu in /publichtml/foldernaam/  staat) naar de nieuwe locatie (/foldernaam/) ook een forward zetten die naar de 2de multistore gaat?

en zo ja hoe kan ik dat het beste doen?

 

Mvg,

Michèl

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dag Michel,
 

Ik weet niet precies waarom u deze constructie gebruikt, maar misschien zou het een idee zijn om subdomeinen ipv een subdomein folder?

En om uw vraag te beantwoorden, het is af te raden om twee redirects achterelkaar te plaatsen.
Misschien wilt u een landing page maken, waar mensen kunnen kiezen naar welke multistore ze gaan?

Link to comment
Share on other sites

Op de eerste site staat informatie over de winkel, en ook de nieuwe winkel hebben we toegevoegd en daarnaast staan er links met informatie naar verschillende verenigingen zodat de gebruikers zelf kunnen kiezen waar ze heen willen

Via het cpanel installeren we prestashop via Softaculous. Deze heeft de website in de root geïnstalleerd.

 

Voor 1 winkel heeft het altijd goed gewerkt, maar mocht dat nie goed gaan voor 2 winkels dan moeten we wel direct er naar toe linken en dan voor de verenigings informatie wat anders verzinnen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

We zijn nu een paar weken verder en door omstandigheden is alles meer uit gelopen dan verwacht.

1 van de de punten waar we tegenaan liepen was dat we continue foutmeldingen bleven zien in de back office verwijzend naar PHP.

We hebben uiteindelijk alles van voor af aan gedaan en via de Cpanel de installatie laten doen in de public-html directory en dit heeft dat probleem opgelost.

 

Nu zijn we zover om in de komende week eindelijk life te gaan met de nieuwe site, maar we lopen tegen het probleem dat de 2de store in de multistore setup niet zichtbaar wordt.

We blijven alleen de eerste store zien in de multistore setup.

 

Hoofdsite gaat nu via cpanel naar een map in de public-html en gaat goed.

De 2de site gaat via cpanel nu naar de root van de public-html folder.

 

Wat kan ik het beste doen?

In de cpanel een verwijzing maken van de 2de site naar de installatie map van prestashop?

Of moet ik dit in de multistore setup van prestashop doen?

Of beide?

 

Wat kan ik het beste doen en hoe zodat de 2de site met eigen domeinnaam ook zichtbaar wordt in prestashop?

 

Mvg,

Michel

 

Link to comment
Share on other sites

DNS van eerste en tweede domein is hetzelfde.

Eerste domein en prestshop installatie staat in: /public html/domein_naam

en deze werkt goed.

Tweede Domein staat nu nog default in: /public html/

en moet verwijzen naar de installatie map: /public html/domein_naam

We krijgen het alleen niet aan de praat.

 

In prestashop multistore instellingen staat voor de eerste domein:

Is it the main URL for this shop? en Enabled  op yes

Domain en SSL staat de domein naam

Physical URL is alleen /

en virtual URL is leeg

en final URL: is de domein naam

Deze werkt ook Goed

 

Voor de tweede domein naam zijn de instellingen in de multistore setup:

Is it the main URL for this shop? en Enabled  op yes

Domain en SSL staat de domein naam

Physical URL is alleen /installatie map van eerste domein naam

en virtual URL is leeg

en final URL: is eerste domein naam/physical url

 

Wanneer ik in de Cpanel kijk zie ik het volgende:

Onder Domeinen:

Eerste domein naam: public_html/foldernaam/ en er wordt dan automatisch een redirict ingevuld.

Bij de tweede domein staat de tekst Hoofddomein en deze staat in de public_html folder en geen ridirects

 

Wanneer ik in de Cpanel bij redirect ga kijken zie ik 13 redirects staan voor de eerste domein naam en 14 redirect staan bij de 2de (hoofdomein) staan

 

We blijven bij de eerste domein naam uitkomen.

 

Heeft iemand idee waar het misgaat?

 

En natuurlijk is SSL actief :)

 

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...