Jump to content

MyParcel automatische verzendprijzen


Recommended Posts

Ik heb kaart producten van 23,6 x 12,4 x 0,1 cm, met een gewicht van 0,018 Kg. In Prestashop 1.7.4.4 heb ik de MyParcel plugin geinstalleerd. Bij Locations heb ik "Pakket Nederland" toegevoegd, onder Countries heb ik Nederland met Zone "Pakket Nederland" gedaan.

Onder Shipping Carriers voor PostNL Brievenbuspakje carrier "According to weight", met daarbij 0-2 kg, Pakket Nederland, €3,80. Voor de PostNL carrier heb ik 0-10 € 6,50 en 10-30 kg € 12,71.

Bij een bestelling van een kaart, wordt echter altijd gekozen voor een Pakket in plaats een Brievenbuspakje. Hoe is dit nu mogelijk op te lossen? Nog beter zou zijn als ik een Brief kan doen. In mijn webshop ga ik diverse kantoorartikelen verkopen, met diverse maten en gewichten.

Edited by JSteen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

0-10 veranderen in 2-10?

Daarnaast geef je aan dat je in landen en zones pakket nederland hebt toegevoegd. In mijn opinie moet je landen en zones gewoon bij de normale naam benoemen, dus land nederland koppelen aan zone nederland.

In de carriers ga je de verschillende postmogelijkheden uitsplitsen(dus niet in de land en zone configuratie) Je zou dus bij carriers 2 mogelijkheden moeten creeren: pakketpost en brievenbuspost

Je kan ook per artikel aangeven (in productconfiguratie) welke carriers toegestaan zijn, zo voorkom je dat kleine artikelen die onder de 2 kg. zijn maar wel een groot volume waardoor ze alsnog per pakket verzonden moeten worden als brievenbuspost besteld kunnen worden.

Tis even puzzelen, maar het kan wel.

Ik snap wel dat je dit graag wil uitsplitsen, maar bij de grotere webshops zie je gewoon dat men vasthoud aan 1 soort verzending--> pakketpost en daar verschillende optie's in: avondbezorging etc. Dat is veel makkelijker te configureren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...