Jump to content

Vervangen homepage_logo/een e-mail sturen


cotech

Recommended Posts

Hallo,

Pas gestart met Prestashop. Eerste problemen.
1.
Vervangen van de homepage_logo(appel producten) lukt niet.
Nochtans is er nieuwe foto onder de naam "homepage_logo" voorzien bij de regel modules/editorial.
2.
Een e-mail sturen vanuit "your accounbt" geeft error.

Wie kan mij door deze eerste problemen helpen

Mark Cromphout

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Ondertussen heb ik via een omweg (html) de homepage_logo kunnen vervangen. Dit is natuurlijk niet de juiste weg denk ik.
Het e-mail probleem is blijkbaar ook opgelost maar waarom weet ik niet
Maar door instellingen te proberen (nu ingesteld via SMTP en send e-mail as text) werkt het wel.

Ik werk dus effectief op mijn PC en de versie is 1.3.5.0

Ik heb ondertussen nog een paar problemen zoals btw 21 % ( was van plan om dit ook via html aan te passen)
Ook het inbregen van de taalmodule (Nedelands) heb ik mijn twijfels of dit wel zal werken aangezien deze niet is voorzien voor de versie 1.3.5

In ieder geval bedankt voor de reactiee

Mark

Cotech

Link to comment
Share on other sites

Dag Mark,

Voor het probleem homepage_logo ben ikzelf ook nog aan het zoeken. Het probleem is voornamelijk dat dit hardcoded is in PS op 'logo.jpg'. Ik heb het gedeeltelijk opgelost door een aantal core bestanden (php) aan te passen.

Voor de e-mail: dat is normaal als je lokaal werkt. Standaard zit er in test-servers (vb xammp) geen mail-server, dus kan er met mail.php geen mails verzonden worden.

Wellke problemen met btw bedoel je? Hier heb ik alle originele tarieven eruitgehaald en nieuwe belgische tarieven ingevoerd, en geen problemen (vvoorzover ik weet).

De taal kan je gerust veranderen. Het enige zal zijn dat nog niet alles vertaald is naar nederlands, maar dat doe je dan even zelf dmv 'Tools/Translations'. Da ga je zowieso moeten doen als je nieuwe modules upload. Die zijn in 99% van de gevallen niet vertaald naar nederlands.

Jos

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...