Jump to content
Filova

Bij laatste product in voorraad

Recommended Posts

Heb nog een probleem. Als ik nog 1 artikel in voorraad heb, en de klant koopt dat, dan krijgt de klant ook nog eens een e-mail als volgt:

Versie 1.7.3.3

image.png.47481900d7aa94d2ec7868caf0c13d9a.png

Waar kan dat aan liggen? De instelling van de minium voorraad staat nochtans op 1.

Hallo,

Vreemd probleem, je kan eens kijken naar de module "E-mailwaarschuwingen"
En zet "Drempel (Hoeveelheid waarvoor een product als uit voorraad wordt beschouwd. )" op 0. Normaal zou dit enkel mogen dienen voor de handelaar.
Het is nog niet echt een gekend probleem. als je het probleem blijft voorhebben zal er toch dieper naar gekeken moeten worden. Dan zal er ergens een fout zitten in de code's.

1 hour ago, Crezzur said:

Hallo,

Vreemd probleem, je kan eens kijken naar de module "E-mailwaarschuwingen"
En zet "Drempel (Hoeveelheid waarvoor een product als uit voorraad wordt beschouwd. )" op 0. Normaal zou dit enkel mogen dienen voor de handelaar.
Het is nog niet echt een gekend probleem. als je het probleem blijft voorhebben zal er toch dieper naar gekeken moeten worden. Dan zal er ergens een fout zitten in de code's.

Ik vind geen module "E-mailwaarschuwingen" in mijn Prestashop 1.7.3.3

Het zou kunnen dat je deze module niet geactiveerd hebt,  Zoek even naar "Mail alert".

Ontvangt u e-mail als klanten bestellingen plaatsen of kan je dit enkel zien als je inlogt op u backoffice?

Nee, ik ontvang inderdaad geen e-mail als een klant een bestelling gedaan heeft. Dus ik zoek even naar "Mail alert"

Waar zoek ik naar deze Mail alert? In de selectie, als nieuwe module?

Edited by Filova (see edit history)

Vind geen module mail alert

De klanten krijgen wel e-mails met de out of stock e-mail. Maar de instelling om de drempel op O te zetten zit in de Mail alert dan?

Het is niet zeker of dit het probleem oplost, doch kan ik niet meteen een andere oorzaak vinden. Tenzij er aan uw core files is gesleuteld.mail.png.f7edb5532b554272446e5874b3b5e052.png

even een andere denkwijze. Welke betalingsmodule gebruik je?

Er gaat een module de status "outofstock" toekennen op het moment dat je een bestelling plaats als de voorraad hiervan 0 is.
Het is mogelijk dat deze module dit al doet als de bestelling gelijk is of kleiner als 1.

Je kan mijn vermoedens hier bevestigen als je naar de bestelling gaat van deze klant en even kijkt welke statussen deze allemaal al gekregen heeft.
Bestellingen >> klant naam >> bekijken >> linkerkolom "status"

Ja, één stuk. Heb het verschillende keren geprobeerd met verschillende artikels. Stock op één gezet, besteld en dan de meldingsmail.

Als er meerdere stuks in voorraad zijn dan loopt alles goed.

Als je wilt toon ik je een artikel met 1 stuk in voorraad, kan jij het bestellen, je kiest voor overschrijving, dan kan ik achteraf je bestelling deleten.

Je kan eens proberen de module "Bankoverschrijving" te resetten. Heb net op een clean install u probleem getest en hier doet het zich niet voor.

Je hebt toch nog steeds bij uw order statussen "In afwachting van bankoverschrijving"?
Winkelinstellingen >> Bestellingsinstellingen  >> Statussen >> ID 10 In afwachting van bankoverschrijving

image.thumb.png.6e7572e579cc0fd3d276176147fde8da.png

Kan ik ergens gewoon alle e-mails stopzetten voorlopig? En kan ik dan handmatig deze e-mails verzenden?

Het probleem is dat uw module "bankoverschrijving" een verkeerde status aangeeft namelijk "out of stock" in de plaats van "in afwachting van bankoverschrijving" je kan proberen deze module te resetten. Je kan de mails wel deactiveren maar dan is er niet meteen een mogelijkheid om deze achteraf nog handmatig te verzenden.

image.thumb.png.6e7572e579cc0fd3d276176147fde8da.png

Kan ik ergens gewoon alle e-mails stopzetten voorlopig? En kan ik dan handmatig deze e-mails verzenden?

Heb gereset en alles terug ingesteld en opnieuw bestelling geplaatst en alles blijft hetzelfde. Waar kan ik deze e-mail gewoon stopzetten?

Want zo verlies ik meer klanten dan dat ik er win.

je hebt bij statusen een kolom staan met "verzend email" zorg ervoor dat bij out of stock een X staat dan krijgen de klanten hiervan geen e-mail meer.

Ok, dat is gelukt denk ik. Bedankt voor je hulp. Ik ga je vandaag met rust laten, je hebt me toch goed geholpen. 

Nog een leuke kerstdag :)