Jump to content

*Løst* Quickpay og Prestashop


mostlyharmless

Recommended Posts

Jeg kæmper lidt en kamp her.
Er ved at køre en shop over fra 1.6 til 1.7.4.3

Og i den forbindelse skal vi have quickpay sat op, meeeeen det har vist sig at være den sidste hurdle vi bare ikke kan få til at virke.

Har installeret Quickpay v4.0.43 og indsat alle data som i den gamle shop som kørte Quickpay v4.0.33, og kan nå igennem næsten hele vejen, quickpay fanger fint betalingen, men shoppen melder en "alvorlig fejl" når den vender tilbage og ingen ordrer bliver oprettet.

Er seriøst lidt lost med hvad det kan skyldes og har måtte sætte shoppen i vedligeholdelse igen da vi ikke kan modtage betalinger (eller kan vi bare ikke ordre).

Har haft modulet afinstalleret og gen installeret igen (samt slettet data)

Håber der er nogen derude med en løsning.

Edited by mostlyharmless (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pertho said:

Samme problem som denne  her måske? 

 

Erhm lidt men så ikke helt alligevel.

Når jeg går til kassen i frontenden vælger jeg kreditkort, indtaster test kortet og den godkender i quickpay, så kommer siden op med " Order already exists " som eneste besked i stedet for bekræftigelsen.

I backenden bliver ordren oprettet men den har ingen status (burde sætte den til Betaling accepteret)

Jeg fandt også den der tråd tidligere men i 1.7.4.3 er det slet ikke det samme, så selv pull fixet kan jeg ikke bruge.

Databasen ser fin nok ud

Link to comment
Share on other sites

Kigger jeg i Loggen så har jeg følgende når den fejler med en ordre:

QuickPay: Validate error. Exception Fatal error

og derefter:
QuickPay: Payment notice: Already paid


men hvordan den videresender ikke kunden til ordrebekrætigelses siden, og ordren i backenden er oprettet med uden en status så den sender intet til kunden.

Link to comment
Share on other sites

Erhm ........




Min kollega mødte så på arbejde og har en lidt anden tilgang til tingene end mig. Jeg hopper jo direkte i koden for det MÅ være der fejlen er, det var det så ikke ☺️

I prestashop 1.7.4.3 under ordreindstillinger og under statusser gik hun ind under "Betaling accepteret" og fravalgte "Marker ordre som betalt." og nu kører det hele igennem uden et eneste hik.

Moralen for mig, tjek de simple ting først .... og ikke altid hoppe lige i koden.

 

Link to comment
Share on other sites

Det der giver da ingen mening.....

Ordren ER da betalt.

(Hvis det er på det niveau ps17xx er, så er jeg glad for at jeg ikke har opgraderet. Beklager denne Odd topic bemærkning)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...