Jump to content

Shop kopiëren naar Subdomein


Recommended Posts

Goedenavond! 

Mijn prestashop is al even actief www.topsjop.nl 

Maar omdat hij soms behoorlijk traag is aan de backend en ik vaak PHP 500 errors krijg wil ik de site kopiëren naar een subdomein. Dat is op testjop.topsjop.nl. De bedoeling is dat ik hier veilig verschillende instellingen, modules en updates kan testen voordat ze live gaan. 

In de plesk omgeving van mijn hosting heb ik dit subdomein aangemaakt,  en alle bestanden zijn hier heen gekopieerd. 

Ik heb een nieuwe database aangemaakt en een kopie van de oude hier in geïmporteerd. De inloggegevens van de nieuwe database heb ik ingevoerd in het juiste bestand (app/config/parameters.php)

In de database heb ik de tabellen PS_SHOP_DOMAIN en PS_SHOP_DOMAIN_SSL aangepast naar http://testsjop.topsjop.nl en https://testsjop.topsjop.nl (testsjop.topsjop.nl en testsjop.topsjop.nl ook geprobeerd)

En ik heb in de map cache/ alle bestanden verwijderd.

Alle cookies en tijdelijke bestanden van mijn browser verwijderd.. 

Als ik nu naar http://testsjop.topsjop.nl wil gaan dan wordt ik automatisch doorverwezen naar www.topsjop.nl en dat is dus niet de bedoeling. 

Hij pakt wel de juiste map, want als ik in het .htaccess bestand mijn eigen IP adres 'whitelist' en vervogens via een VPN http://testsjop.topsjop.nl benader wordt ik tegen gehouden. 

Het .htaccess bestand uitschakelen door htaccess.txt te noemen helpt ook niet. En alle 'www's in het .htaccess bestand heb ik veranderd in 'testsjop'. 

Ik ben ten einde raad. Hopelijk kan hier iemand mij helpen.

 

Groet, 

Onno 

 

Link to comment
Share on other sites

je bent op de goede weg maar zo te zien 1 dingetje vergeten .....
en dat is het bestand settings.inc.php in de map config de gegevens van je nieuwe database in te voeren

hierdoor gaat hij automatisch naar de oude database en ander url

Edit ,, omdat je de htacces hebt gewijzigd ,, ook weer je htacces opnieuw generen ,, anders heb je nog problemen

deze heeft PS nodig

dus door txt ervan te maken klopt helemaal niet 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, maconl said:

je bent op de goede weg maar zo te zien 1 dingetje vergeten .....
en dat is het bestand settings.inc.php in de map config de gegevens van je nieuwe database in te voeren

hierdoor gaat hij automatisch naar de oude database en ander url

Edit ,, omdat je de htacces hebt gewijzigd ,, ook weer je htacces opnieuw generen ,, anders heb je nog problemen

deze heeft PS nodig

dus door txt ervan te maken klopt helemaal niet 

Bedankt voor je reactie. Maar het bestand settings.inc.php wordt niet meer gebruikt in PS1.7.4.4 

De enige inhoud in dat bestand is: 

<?php
//@deprecated 1.7

Volgens mij moet het aangeven van de database gegevens in het bestand app/config/parameters.php genoeg zijn. En dat heb ik gedaan. 

En ik kan op de bestaande site wel een nieuw htaccess bestand genereren door in de backend bij 'Webinkel Instellingen' > 'SEO' > 'Schema van URL's' op opslaan te klikken. Maar dit nieuwe .htacces bestand helpt me verder niet op het subdomein. 

Ik zou waarschijnlijk bij Selecteer Winkel URL het nieuwe adres van het subdomein kunnen invoeren, en dan worden wel de juiste bestanden aangemaakt (denk ik). Maar dan is de oude site weer niet bereikbaar, dus dat durf ik niet zomaar te doen. 

 

Link to comment
Share on other sites

Onno , Sorry mijn fout ,, macht der gewoonte ,,

ja klopt dat moet voldoende zijn 

als selecteer winkeldomein nog op de hoofdshop staat dan heb je iets in de database gemist

deze als je de DB hebt aangepast moet hier de nieuwe URL staan

ik neem aan dat je een copy van je database hebt ?

open de db met notepad++ (gratis te downloaden) en zoek op je url en kijk of alle url's kloppen

maar als jij je database gegevens in de copyshop goed hebt uitgevoerd , en je voert de url van je subdomein in dan wijzigt hij de database behorend bij het subdomein en niet van de goede shop

 

je kan eventueel ook voor de zekerheid een backup maken via direct admin of plesk of wat je ook hebt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...