Jump to content

Recommended Posts

Hopelijk kan iemand hier helpen met een goede oplossing. Ik ben bezig met een webshop, die bijna klaar is. Nu wenst de klant een uitgebreidere vorm van voorraadbeheer, namelijk voor 2 groepen klanten. De voorraad bestaat uit hetzelfde product maar de beschikbare aantallen moeten dan worden verdeeld per groep. Ik heb al veel gelezen en gezocht maar heb geen idee hoe dit aan te pakken in Prestashop. Via addons of via groepen/Multisite, enz. Wat is volgens jullie de beste werkwijze hierin? Alvast bedankt! 

Link to comment
Share on other sites

Zover ik weet kunt u dit op 2 manieren oplossen.


1: Multistore aanmaken, vervolgens de stock per multistore invullen voor de producten, en de klanten/bestellingen niet delen tussen de multistores. 
Voordeel: Netjes voorraad beheer gebruiken zoals het hoort. Nadeel: u moet dan een andere URL gebruiken en hierbij linkt u eigenlijk niet gebruik van stock en klant groep,

2: Met een module zoals DEZE kunt u klant groepen aan producten koppelen, dan zien die klanten alleen die producten bestemt voor hun. Dan kunt u de producten dubbel aanmaken en voor de het juiste product met groep erachter de voorraad instellen.
Voordeel: Goed de voorraad per klant groep in te richten. Nadeel: U moet de producten dubbel aanmaken.

Ik zou zelf voor optie 2 gaan. Op deze manier zal google uw site niet nadelig beoordelen vanwege dubbele producten.

Edited by Inform-All (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...