Jump to content

[LØST] Meebox - mails og LiveZilla


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej

Efter mit skift til Meebox i går, får jeg ikke længere mails fra shoppen. Jeg bruger PHP mail funktionen, kan det være derfor?
EDIT: Jeg har ikke ændret på noget vedr. mailopsætning på domænet. MX record er stadig mail.gigahost.dk og jeg kan fint sende og modtage mails sendt via mit mailprogram.


Næste problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af at få LiveZilla installeret igen. Jeg har lavet et subdomæne til installationen, men når jeg når til punktet i installationen hvor jeg skal teste adgangen kan den ikke finde serversiden. Jeg forventer ikke, at nogen kan hjælpe ud fra de sparsomme oplysninger;-) men hvis I har gjort noget specielt for at installere LiveZilla hos Meebox, vil jeg meget gerne høre om det.

Link to comment
Share on other sites

Har i stedet for LiveZilla lige installeret dette modul, som jeg fik anbefalet af Kjeld: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/23733/P0/third_party_modules/module_statstrackvisits
_see_detail_tracking_of_your_visitors_for_period_chosen

Så det prøver jeg lige af, og indtil videre ser det godt ud!

Men jeg vil meget gerne stadig have hjælpe til mail :-)

Link to comment
Share on other sites

Du skal helt sikkert sætte en spf record op på meebox hotellet. Hvis det fx er til msn, yahoo eller lignende du tester så kan du være røget i spam filteren allerede, måske endda banned hvis du bare tester derud af.


Kan du uddybe det nærmere med spf record?

Jeg tester ikke derudaf, jeg fik en ordre, hvor det eneste jeg modtog var en mail fra Moneybookers, men ingen ordremail, derfor opdagede jeg det. Jeg har testet to gange via min kontaktformular og får ingen mails.

Bruger Mozilla Thunderbird som mailklient
Link to comment
Share on other sites

Jeg har det fint med at min dns-håndtering ligger hos gratisdns, dette er nu 3. webhotel jeg har - så jeg gider ikke være afhængig af mit webhotel. Men nu har jeg så i mellemtiden fået smadret al mailopsætning - både på gigahost og Meebox, så nu kan jeg intet modtage eller sende. Så nu er jeg da for alvor træt af alting...

Link to comment
Share on other sites

Meebox blokerer åbenbart for, at mails sendes via Gigahost, som Timpet også er inde på. Har derfor sat domænet til at bruge Meebox MX records - uden at miste mine andre mails. Så nu virker alt og jeg er slet ikke træt af det hele længere:-)

P.S. Det kører ellers bare rigtig godt med Meebox - load time gik fra 6,22 sekunder til stort set 0 på min forside og mit BO som jeg før kunne vente i op til 30 sekunder på, åbner i løbet af få sekunder.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har et problem lidt i samme retning.

Jeg har 2 domæner hostet 2 forskellige steder. Mit gamle site er hostet hos Wannafind, og det er der mine emailadrasser er oprettet.

Nu er jeg så ved at sætte en prestashop op på et nyt domæne hostet hos Meebox.

Jeg kan simplethen ikke få et til at fungere, jeg har forsøgt at sætte op med smtp oplysninger, og også at vælge en standard opsætning der bruger php mail function.

 

Er der mon Meebox der blokkere for at jeg kan sende emails som er på en anden server??

Jeg har testet derudaf, så jeg kan vel også risikere at som du nævnte længere oppe, at de bliver blokket?? Men de er ikke i spammappen...

 

// Sara

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...