Jump to content

Hvor ligger billederne?


Recommended Posts

Hejsa Prestashoppere

 

Jeg skal slette nogle billeder for at lave plads, men hvor finder jeg billederne?

Har prøvet i roden og IMG men ender med at lede og lede i en masse mapper hvor der er alle mulige random billeder som ser ud til at være tilknyttet systemet.

Hvem kan hjælpe mig med det? Jeg har vedhæftet et billede af hvilke billeder jeg ønsker at finde:

# Det er billederne som er på den varer som oprettes

 

Mange hilsner

Martin Wichmand

ccproshop.dk

where_is_img.jpg

Link to comment
Share on other sites

Æhhh. er det nu en god ide? Eller er det varer, der er udgået?

Ellers ligger de i img/p/x/y/z/osv. Hvor dem efter p er product_id delt ud på mapper og undermapper.

Link to comment
Share on other sites

Pertho, jeg har prøvet at lede i Filemanager, og det er noget rod syntes jeg. Jeg vil helst bare vælge nogle varegrupper ud og slette dem.

Det er fordi vi har alt for mange varer på efter min smag. Vi er oppe på 17+ gb, og da Prestashop ikke kan tage url og skal have billedet liggende, så er der jo en milliard billeder. Hvad gør du?

Prestawise, altså hvis jeg vælger, at gemme billedets adresse, så får jeg fx.: https://ccproshop.dk/img/p/9/4/3/0/9430.jpg?time=1543251478409 det er da et resultat.

Tak tror jeg har den nu, selvom jeg syntes at Prestashop lacker på billede-området... :(

1000 tak for hjælpen guys

 

/Martin

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bare slette dem på den måde med at vælge varegrupper.

Odd topic - og helt ærligt.

Skulle du ikke kikke dig om efter et webhotel med noget mere plads? Så får du sikkert også større hastighed. 

Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho

I din optik, men jeg er ny til Prestashop og selvom det udefra lyder som et godt system så har det en stejl læringskurve og alle moduler koster 100+€. Jeg ved at mange bruger enten Excel eller Access til at rense ud i data da man ellers skal kaste mange penge efter relevante programmer.

Så kan man argumentere for, hvorfor så have en forretning på Prestashop. Og ja, det er jeg enig i. hvis man ikke vil investere så lad være, i stedet for at få sådan en som mig til at finde på lappe løsninger.

Et andet kæmpe problem med Prestashop er, at det er Portugisisk eller Spansk og den ikke er oversat fuldt ud til Dansk. Det er jo en eklatant brøler.

Så dette "odd topic" er mit forsøg på at finde et fix på et program som vælger at downloade internet url billeder i stedet for at bruge url'en... Det finder jeg odd, hvis du forstår.

Deet webhotell min chef har er ok, men det hele handler om at minimere i stedet for at bruge en mindre investering på at få lortet til at fungere. Fordi bruger man Prestashop så er man nød til at investerer klogt, og ikke i Pricecrawler som lyder godt, men man skal indstille alle sammen manuelt. Der er ikke nogen mulighed for at lave "bulk actions".

Trænger min frustration igennem her... ?

Megneto havde måske været et bedre valg eller endda Wordpress med Woo Commerce. Ja, Joomla kunne endda klare opgaven bedre med det setup vi har nu....

Har du et forslag til hvilke administrationsmoduler jeg evt. kunne foreslå? Hvad med Storecommander? Den er mega dyr og koster også pr. måned eller år.

 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Martin said:

Et andet kæmpe problem med Prestashop er, at det er Portugisisk eller Spansk og den ikke er oversat fuldt ud til Dansk. Det er jo en eklatant brøler.

PrestaShop er oversat til dansk, jeg ved ikke, hvor du ser portugisisk eller spansk, med mindre themet du har installeret har oprindelse i et af disse lande og bruger ikke-standard moduler (disse skal altid oversættes).

Link to comment
Share on other sites

Tjoh, men dem der har lavet modulet har jo også en forretning, de skal kunne tjene lidt på 🙂 Og så kan du jo glæde dig over, at selve shopsystemet er Open Source og gratis. Jeg kender til mange løsninger, hvor man snildt kan bruge bruge både 50.000, 100.000 eller mere blot for at få en shop op at køre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...