Jump to content

[LØST] Meebox - hvad skal mit domæne pege på?


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej

Jeg har som så mange andre fået nok af Gigahost og deres dårlige svartider, så jeg har oprettet et webhotel hos Meebox. Under oprettelsen valgte jeg, at mit domæne ikke skulle flyttes idet jeg administrerer det hos gratisdns. Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen steder, hvor Meebox angiver, hvad mit domæne skal peges på. Jeg kan finde en helt masse om subdomæner osv., men jeg mangler en IP-adresse, som jeg skal lave a-record til.

Nogen der kan hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Delvist løst, for jeg fandt denne adresse i mailen fra dem: web4.meebox.net

Dette har jeg så peget et af mine andre domæner over på, men det virker så ikke, for det er jo ikke mit hoveddomæne, så det hedder mit site jo ikke hos Meebox

Så næste spørgsmål: Hvad skal der til for, at jeg kan uploade min shop og tilgå den via et andet domæne, indtil den er klar, så jeg kan pege mit hoveddomæne over på Meebox?

Jeg vil jo gerne teste shoppen af og ikke skulle lukke min liveshop mens alt dette står på.

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen Kjeld.

Til andre, der skifter fra Gigahost:

I filen config/settings.inc skal man hos Gigahost angive loginnavn_databasenavn - det skal man ikke hos Meebox, her er det blot databasenavnet.
define('_DB_NAME_', 'login_databasenavn');
Så i ovenstående eksempel skal login_ slettes

Ligeledes angiver man hos Gigahost en URL til databaseserveren - hos Meebox er dette blot localhost

Nu venter jeg bare på at DNS-ændringen slår igennem, så jeg kan få en butik med fuld fart på:-)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til :)

Jeg brokkede mig gevaldigt over svartiderne hos gigahost på et tidspunkt, så hev de service hatten på for forærede mig 1 vps i 1år gratis, normal prisen er 129,- om mdn. Jeg er så ikke så teknisk stærk på linux fronten, men sagde alligevel go for det. Og der er ikke nogen hastighedsproblemer, men der ligger jeg jo så også i mit eget miljø. Desværre magter jeg ikke at få sat mail delen op, så jeg kan ikke bruge det til ret meget andet en sjov, ballade og udvikling.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...