Jump to content

Fri fragt i DK over xxx kr altid betale fragt i udlandet


yquem

Recommended Posts

Hej

Jeg kan ikke lige se hvor jeg sætter det op. Jeg er på version 1.6.1.3

Jeg vil gerne kunne tilbyde fri fragt i DK over et bestemt beløb men til udlandet skal der altid betales fragt.

Jeg kan i Shipping / Shipping / Gratis forsendelse starter ved - angive et beløb hvorfra der skal beregnes fri fragt - men gælder det ikke for alle lande (det går jeg ud fra)?

I Shipping / Carrieres / 'Fane 2 - Forsendelses Lokationer og omkostninger' / Gratis forsendelse - hvis jeg sætter den til ja vil den vel tilbyde gratis forsendelse lige meget hvor den sendes og hvor meget pakken koster?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lige få den kombi til at passe.

Det her er hvad jeg har i dag til DK. Jeg vil gerne have muligheden for at sende uden fragt hvis pakkens værdi er 2.500 eller derover. Hvis den er under skal fragten koste i forhold til vægt. Til udlandet skal der altid betales for fragt lige meget hvad total prisen er.

forsendelse.JPG

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke blande pærer og bananer - heller ikke vægt og pris.

Og så er det svært, for hvad vejer pakken når prisen er over 2.500 kr. Det har jeg ikke løsningen på.

Off topic... Ingen moms, står der. Forsendelser er momspligtige. Om du har angivet din pris med eller uden moms kan jeg naturligvis ikke se. Men du skal angive nettoprisen og vælge 25% moms.

Link to comment
Share on other sites

Dét med gratis fragt kan du løse med en Prisregel for kurv, hvor du i stedet giver en rabat på fragten. Det kræver, at du ved, hvad du skal give i rabat - dvs. fragtens pris. Opsæt dine prisregler efter vægt eller pris og lav en prisregel der "overruler" dine fragtregler i form af rabat.

Der er forskellige uhensigtsmæssigheder i denne metode - dem må du selv teste/opdage og håndtere (jeg svarer kun her på frivillig basis)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...