Jump to content

FIXED: Hjælp! fejl i forbindelse til quickpay


RG*

Recommended Posts

jeg ved ikke om problemet ligger hos prestahoppen selv eller ved quickpay, men uanset når man prøver på at overfører sin cart til quickpay, får man denne fejl meddelelse...

Message Error Detected

An unrecoverable message error has been detected with the following information:

Ordernumber already used

Please correct the problem and re-submit.


er der nogen der har haft en lignende fejl?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er koblingen til din QuickPay.
Du har allerede registreret en ordre i Quickpays system, med samme ordrenummer som i din Prestashop
Slet din kurv i Prestashop, gerne via bagkontoret, for at få et nyt ordrenummer, eller opret et ny bruger, hvis du er i test-fasen.

Ved din næste handel har du et nyt ordrenummer, og Quickpay skulle nu gerne spise din ordre.
Men jeg savner også selv en funktion hos Quickpay hvor man kan tillade ordre, uanset ordrenummer. Specielt når man bruger deres test-system sammen med mange andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at mangler at kunne gøre "tavlen ren" hos quickpay, men det handler vidst om noget med PBS, og derfor tillader de det ikke.

RG hvis du logger ud af den nuværende konto du er logget ind under så får din næste kurv et nyt nummer, og du vil derfor kunne checke ud hos quickpay igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Hejsa... jeg får også denne fejl...

 

Message Error Detected

 

An unrecoverable message error has been detected with the following information:

 

Ordernumber already used

 

Please correct the problem and re-submit.

 

 

Nogen der ved om dette kan fikses permanent?

 

På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Enig med Prestafan1234, at det ikke er god kutyme at kapre en tidligere tråd.

 

Så må Prestafan1234 skælde mig ud for at blive ved med at svare.

 

Det "problem" optræder typisk, når man har mere end een shop kørende på samme konto hos en webindløser. Så er risikoen tilsted for at hver shop sender samme cart_id til Quickpay, og så har vi balladen.

 

Alle webindløsere bruger card_id som reference. Hos ePay kan du tillade dublicate keys.

Det kan du ikke hos Quickpay.

 

Så løsningen er, for hver shop, at ændre nyeste cart_id til et meget højt nummer, hvor første 3-4 cifre er forskellige. Så får næste cart_id automatisk det seneste + 1.

 

Webindløserne blander sig ikke i, om du har flere shops kørende på samme konto.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...