Jump to content
Hendrik

Aanpassen van menu PS 1.7.4.3

Recommended Posts

Hallo PS users,

Ik wil graag mijn Classic menu van PS 1.7.4.3 aanpassen. Bv ik wil de pulldown regel weghalen ik vind dat dubbel op omdat er ook een menu links komt.

Waarschijnlijk moet in de code iets gewijzigd worden. Kan mij iemand vertellen waar en hoe dat gaat.

Zie bijlage welke regel ik weg wil hebben Hij gaat trouwens ook door ons logo. wat niet gewenst is.

Untitled-2.jpg

Dag Hendrik,

Je moet inderdaad een bestand aanpassen. Een tpl in je thema om precies te zijn.

De TPL vind je (van het Classic theme, mocht je een ander thema nemen moet je deze aanpassing nogmaals doen) in themes/classic/modules/ps_mainmenu/ps_mainmenu.tpl.

Deze regels (rond 25 t/m 29) moet je uitschakelen door ze in te sluiten met een {* en *}:

{if $node.children|count}
<div {if $depth === 0} class="popover sub-menu js-sub-menu collapse"{else} class="collapse"{/if} id="top_sub_menu_{$_expand_id}">
  {menu nodes=$node.children depth=$node.depth parent=$node}
</div>
{/if}

Dat word dan:

{* {if $node.children|count}
<div {if $depth === 0} class="popover sub-menu js-sub-menu collapse"{else} class="collapse"{/if} id="top_sub_menu_{$_expand_id}">
  {menu nodes=$node.children depth=$node.depth parent=$node}
</div>
{/if} *}

Adeko,

Ik heb de aanpassing gedaan maar de balk blijft komen. Kijk naar mijn aanpassing.

Wellicht iets niet correct gedaan, maar ik denk dat je dat met jouw goede kennis wel ziet. Ik verneem graag wat mijn fout is ik kan er van leren. Dank

Regards

Hendrik

tmplate1.jpg

Edited by Hendrik (see edit history)

Het lijkt erop dat de "oude" ps_mainmenu.tpl nog steeds wordt gebruik. Is er ergens een cache die dat doet? De nieuwe staat er wel maar schijnt niet te werken.

Dag Hendrik,

Als je er zeker van bent dat je in je thema/modules/ps_mainmenu zit, dan moet je bij geavanceerde configuratie->cache legen zijn. Denk dat dit al voldoende moet zijn.

Mocht dat niet werken, moet je even in /app/cache/dev/class_index.php & /app/cache/dev/class_index.php wissen. 

Perfect gelukt dank adeko.

Cache geleegd in Dashboard configureer>geavanceerde instellingen>prestaties daarna rechts boven klikken op cache legen.

Regards

Hendrik