Jump to content

Filteren op


Hendrik

Recommended Posts

Hallo forumleden,

Ik heb PS1.7.4.3 gedownload en geïnstalleerd. Ik gebruik standaard de Classic template zoals die bij deze download is meegeleverd.

Als ik in de demo op Clothes klik krijg ik een mooi scherm met links een block met "Filteren op"

Nou wil ik dat ook met mijn producten, na van alles geprobeerd te hebben lukt mij dat niet. Ook kan ik nergens een handleiding vinden omtrent deze optie en ook op het forum geen topic die mij verder brengt.

Kan mij (en anderen op dit forum) iemand stapsgewijs vertellen hoe dat gedaan moet worden?

Wie gaat de uitdaging aan?

Untitled-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zoek hiervoor in de modulesectie de module faceted search.

Binnen deze module moet je een template aanmaken, er staat er standaard ook al een, maar die is voor de demo producten en categorieen. Dus deze openen en aanpassen is wat je moet doen.

Om de juiste categorieen te selecteren klap je het menu even open.

Op de knoppen eronder kan je selecteren wat er gefilterd moet worden

Deze tutorial op youtube kan je wellicht ook wat helpen: https://www.youtube.com/watch?v=z954HViKseQ

facetedsearch.jpg

Link to comment
Share on other sites

5bea90a866bff_PSproduktverzetten.thumb.jpg.d678093fa13d032481b13aef62b8a72c.jpg

 

 

Curius hallo, Dank voor je reactie.

Met dat faced search had ik al de nodige aanpassing gedaan. Daar had ik nog geen resultaat mee gegenereerd. Toen heb ik maar eens een artikel uit de demo in de categorie die ik nieuw had aangemaakt gezet (in dit geval van Stationery naar Canadian Solar) dat werkte perfect.

Toen dat met een nieuw product geprobeerd maar dat werkte niet. Mijn conclusie is dat ik iets fout doe bij kenmerken en attributen en daar niet de juiste verwijzing uitvoer. Voor mij als starter is de volgorde en structuur dus niet helder. Kun je een tip van deze sluier oplichten?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Untitled-2.thumb.jpg.7f1365ede572d61b80fb1008751104db.jpgDank voor je antwoorden. Het lukt wel maar ik kan geen logica ontdekken. Als ik een product weghaal is de filtering weer verdwenen..

Moet daarna weer alles opnieuw nalopen. ook merk ik bij aanmaken product dat deze niet wordt geplaatst maar dat je deze weer in een lijst moet aanvinken. Omslachtig maar als je dat weet kom je er wel uit.

Onlangs overgegaan naar Presta vanuit OScommerce moet dus even wennen.

Ik het nog een vraag. Kan ik in het hoofdmenu de subcategorie balk weghalen(zie img)? Dit is dubbelop en dwars door logo.

Ik hoop dat je dit ook weet

Regards

 

Edited by Hera (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...