Jump to content

"One Page Checkout" lille problem :) EDIT som nu er blevet et større problem :)


Homeshop.dk

Recommended Posts

Har lige købt dette modul, og har været ved at sætte det op, meen har lige et par problemer jeg skal bruge hjælp til (igen)
:)

Billede 1:
[LØST]1. Spørgsmål hvor er det jeg får slettet det "amount to free shipping" mener det er i en tpl fil jeg gjorde det sidst.
[DELVIS LØST]2- Hvad er stien på den knap jeg mangler på billede 1 (mener det er input button men kan ikke se stien)

Billede 2:
Hvordan får jeg rykket alt teksten og moduler op så der ikke er den store blanke felt i toppen.


Se vedhæftede screenshots

39191_5y36xijSklWAHD7UsaLF_t

39192_uonmRdJeWJMUlL98zjw6_t

Link to comment
Share on other sites

Du kan kommentere freeshipping dele ud i /modules/onepagecheckout/opc-order.tpl, det er bare at søge efter freeshipping, så bør den finde noget der ligner.

Dine knapper ligner et CSS problem, hvis du kigger på din produkt oversigt så har du også et problem med din "læs mere" knap, jeg gætter på det kommer fra samme sted.

Problemet med luften på betalingensside har noget med din menu at gøre, jeg kender ikke lige epay, men det ligner igen et css problem. (hele menuen står lodret i venstre side af skærmen.

EDIT: Jeg har en grov mistanke om at luften skyldes at epay ikke henter / bruger alle dine css filer, i det her tilfælde det fra menuen, du kan evt. prøve at lægge alt css koden fra modulet's css filer ind i dit themes global.css og se om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Timpet:
Hmm det fungerer sku ikke rigtigt - har snakket med Epay og de siger at "Du køre med absolutte stier og derfor kan vores relay script ikke hente din kode rigtig."

Det mener jeg da ikke man gør i Prestashop

Derudover er der nu et kæmpe problem i at hvis man registreret kunde og prøver at foretage en betaling så ryger man ud på en blank side istedet for at indtaste betalingsinfo.

Hvis man er ny kunde fungerer det helt fint (altså udover formatering af teksten som nævt i toppen af indlæg)....

SUK!

Jeg betaler gerne for at der er en som vil rette koden til så den passer og virker ved epay samt få sat knappen ind igen

Link to comment
Share on other sites

Det er svært og sige om du har rettet nogen af stierne til absolute on the go.

1. Ham der har lavet OPC modulet har jo ikke fixet det godt nok sammen hvis det ikke virker med OPC, skriv til ham

2. prestahotel har vidst stor erfaring med epay, hvis du har pungen klar kan du prøve og skrive til dem.

Det er lidt tragikomiske med den fejl med blank side, for det havde jeg engang løsningen på, men det er længe siden så jeg har selvfølgelig fået smidt det ud af noget.

Link to comment
Share on other sites

Det er et screencast - den skulle gerne afspille en video når du klikker på linket :)

Timpet har haft prøvet at kigge på problemet men det var ikke lige til at løse for ham, så hvis andre har mod på det står mit offer stadig ved magt omkring betaling for at løse prolemet!

Link to comment
Share on other sites

OPC og ePay virker _ikke_ sammen. Jeg måtte have mit OPC modul rettet for at få det til at virke. Hvilken version af ePay bruger du?

Har du købt det med support? For så retter han gratis. I øvrigt skal jeg have fat på dem igen, for når den nye version af PS kommer, så hedder ePay versionen 3.7 (den er allerede frigivet), og så har jeg balladen igen. Jeg skal faktisk allerede nu gerne prøve at have ePay 3.7 installeret pga. en fejl i min nuværende version 3.1 der gør, at der ikke udveksles data korrekt når jeg bruger Kjelds modul til e-conomic.

Så ePay burde vist kigge lidt mere på deres modul, for der er altså flere fejl i det (søg på ePay, jeg har skrevet lange historier om det)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger epay 3.1 ved du hvad der er rettet i dine filer ? eller hvilke ?
Er lidt i tvivl om jeg har købt det med eller uden support - klikke bare på et link herfra forummet men går ud fra der er support da.

Har snakket med epay nu også og de vil kigge lidt på one page checkout fejlene i den nærmeste fremtid

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jeg har muligvis fundet en løsning på problemet med at nogle får en blank side...

problemet er med en cookie der hænger fra epay, denne har jeg lavet så denne slettes.

jeg fixede problemet ved at indsætte denne kode i en php fil,

det fungere så på den måde når folk trykker til kassen, så går den lige forbi denne fil først og nuller cookien, herefter sendes kunden videre til order.php?step=1

overgangen ses ikke af kunden.


$website = "itdirect.dk";
setcookie("546191cae9aa1eb1ede1231839cf6df8", "0", time() - 36000, "/", "www.$website");
setcookie("546191cae9aa1eb1ede1231839cf6df8", "0", time() - 36000, "/", ".$website");

header ("Location: http://www.$website/order.php?step=1");



man kan også fixe det med den blanke side ved at cleare sine cookies helt, men det kan man jo ikke bede kunderne om.

i er velkomne til at teste det på itdirect

jeg har testet med epay 3.5 og epay 3.8 kun med relay-ssl metoden (det er jo det eneste rigtige ;-)

problemet blev ihvertfald løst på de 2 maskiner der fik blank side med IE8 (det var samme cookie der skabte problemet)

Link to comment
Share on other sites

Den nye version af epay modulet skulle gerne løse problemet, der er lige kommet en 3.9.

Hvis man gerne vil bruge sit nuværende modul pga. customizing så kan man ændre httpcookie til at være post i stedet for get variable, det afhjælper problemet. Problemet er ikke at cookien hænger, men at den encodes forkert fordi den lægges i URL linjen og dermed får URL encodeing.

Det fix ved jeg ikke om virker, men det ser underligt ud.

Link to comment
Share on other sites

Den nye version af epay modulet skulle gerne løse problemet, der er lige kommet en 3.9.

Hvis man gerne vil bruge sit nuværende modul pga. customizing så kan man ændre httpcookie til at være post i stedet for get variable, det afhjælper problemet. Problemet er ikke at cookien hænger, men at den encodes forkert fordi den lægges i URL linjen og dermed får URL encodeing.

Det fix ved jeg ikke om virker, men det ser underligt ud.



fixet virker, men jeg vil da hellere bruge det officielle hvis der er et...

har du et link til version 3.9, den ligger ikke på deres site endnu.. ?

http://tech.epay.dk/files/3/
Link to comment
Share on other sites

jeg har muligvis fundet en løsning på problemet med at nogle får en blank side...

problemet er med en cookie der hænger fra epay, denne har jeg lavet så denne slettes.

jeg fixede problemet ved at indsætte denne kode i en php fil,

det fungere så på den måde når folk trykker til kassen, så går den lige forbi denne fil først og nuller cookien, herefter sendes kunden videre til order.php?step=1

overgangen ses ikke af kunden.


$website = "itdirect.dk";
setcookie("546191cae9aa1eb1ede1231839cf6df8", "0", time() - 36000, "/", "www.$website");
setcookie("546191cae9aa1eb1ede1231839cf6df8", "0", time() - 36000, "/", ".$website");

header ("Location: http://www.$website/order.php?step=1");



man kan også fixe det med den blanke side ved at cleare sine cookies helt, men det kan man jo ikke bede kunderne om.

i er velkomne til at teste det på itdirect

jeg har testet med epay 3.5 og epay 3.8 kun med relay-ssl metoden (det er jo det eneste rigtige ;-)

problemet blev ihvertfald løst på de 2 maskiner der fik blank side med IE8 (det var samme cookie der skabte problemet)



Det lyder godt nok rart, hvis det løser problemet, det skal jeg helt klart have prøvet af! Der var en ny version af modulet, men måske har de pillet det af igen - det jeg testede virkede i hvert fald ikke med den nye version 1.4 af PrestaShop.
Link to comment
Share on other sites

det jeg testede virkede i hvert fald ikke med den nye version 1.4 af PrestaShop


Ja, så langt er epay ikke nået endnu, så vidt jeg kan se.

Link to comment
Share on other sites

Den nye version af epay modulet skulle gerne løse problemet, der er lige kommet en 3.9.

Hvis man gerne vil bruge sit nuværende modul pga. customizing så kan man ændre httpcookie til at være post i stedet for get variable, det afhjælper problemet. Problemet er ikke at cookien hænger, men at den encodes forkert fordi den lægges i URL linjen og dermed får URL encodeing.

Det fix ved jeg ikke om virker, men det ser underligt ud.


Ja - for nørdet (har først set dit løsningsforslag nu:-)

Kan du skrive det i staveplader i stedet? ;-)
Link to comment
Share on other sites

vil meget gerne prøve Post metoden, men umiddelbart skulle der ændres i en del filer, ved blot at ændre i nogle af tpl filerne kunne jeg få den til at lave post, men den lavede så en fejl når den skulle verificere hos epay...

jeg venter nok lige til epay officielt frigiver 3.9 versionen som benytter post som standard ;-)

Link to comment
Share on other sites

hmm man må jo egentlig ikke ændre i epay modulet så måske det bare er bedst i venter, jeg vil ihvertfald ikke poste ændringer når de ikke tillader det ;) Der også andre gode ændringer med i det nye. Transaktions historie fx.

Link to comment
Share on other sites

Har lige tjekket. Seneste version jeg downloadede var også 3.8.

Dét som jeg finder så fantastisk hos ePay (og dette er med den største ironi), er at de nu i over et år har spist deres kunder af med følgende frase:

"Får du Payment error: (invalid address or customer) ?

Gå til Modules og tryk på Configure ud for ePay
Skift værdien for URL-decode cookie in relay-script og tryk Update settings

Prøv nu igen."

Uden at have løst problemet. Jeg startede vel og mærke med deres version 2.5 eller deromkring, så 13 releases senere findes problemet stadig. Nå, dette var off-topic. Er blot glad for, at andre har samme fejl som mig, efter at ePay har affejet mig som deres eneste kunde, der kunne genskabe dette problem igen og igen...

Så jeg håber da, de læser med og får løst problemet nu :-)

Link to comment
Share on other sites

Har du mulighed for at prøve med version 3.9, som kan downloades her:

http://tech.epay.dk/files/3/

Virker det?


Jeg er altid klar til at teste:-)

I min PrestaShop ver. 1.3.1.1. der er en kopi af min liveshop, får jeg samme resultat, som da jeg testede med ePay ver. 3.8:
I Firefox bliver jeg sendt til OPC, hvor jeg så ikke kan vælge Dankort, men kun de betalingskort som jeg har gennem Moneybookers.
I IE 8.0 bliver kurven tømt når jeg har lagt varer i og klikker Kasse, så her når jeg ikke engang til OPC-siden.

PrestaShop ver. 1.4:
IE - bliver sendt sendt til betalingsiden (denne er den indbyggede one page checkout, da den anden så vidt jeg ved endnu ikke er rettet til ver. 1.4) her lander jeg på en fejlside efter at have valgt betaling med dankort: The service is unavailable.

Og det samme sker i Firefox. I adresselinien står dette: https://relay.ditonlinebetalingssystem.dk/relay/v2/relay.cgi/http://test.smilendeko.dk/modules/epay/epayment.php?forcerelay=1
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke få OPC slået fra i min version 1.3.1.1 - selvom den er deaktiveret, så bliver den stadig vist. Jeg har selvfølgelig slettet cache osv. og tjekket både i IE og FF, så det forstår jeg ikke.

I version 1.4 uden den indbygggede one page checkout, får jeg stadig samme fejl

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker lidt om i har fået en version af OPC til 1.4, eller om i forsøger jer med den til 1.3. Det virker nemlig ikke sammen pga. Jquery opdatering i 1.4

Det er jo lidt svært, når den ikke er udgivet endnu. Og jeg tvivler på, at den nogensinde bliver det, med 1.4's tilpassede OPC. Jeg føler mig fortsat taget lidt ved næsen :-(

Og det er jo heller det, der er ikke Prestafans1234's problem. OPC og Epay virker ikke sammen for nogle (virker for mig), selv ikke i version 1.3.x.x.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har så fået det til at virke på min testside, men jeg er endnu ikke gået live med det endnu. Men jeg har også tilpasset en del ting til mit eget behov, og efter en lang snak med epay support lavet den form post af httpcookie som jeg snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Har du mulighed for at prøve med version 3.9, som kan downloades her:

http://tech.epay.dk/files/3/

Virker det?


jeg har netop lige afprøvet version 3.9 med relay-ssl, det var ingen succes..

efter at gennemfører en betaling:
får jeg denne fejl:

(invalid address or customer)

ordren og betalingen gennemføres dog..

jeg benytter PS 1.3.3.0
OPC checkout

førhen kunne man disable/enable Dekode cookie, og så kom denne fejl ikke mere, men det kan man ikke i 3.9'eren...

hvis jeg vælger popup betalingen bliver man sendt til en side hvor der bare står et tal fx. 1 gætter på at det er "kort id 1"

testen er udført i IE9
Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop prøvet blot at gå ind på siden: http://test.smilendeko.dk/modules/epay/epayment.php?forcerelay=1 (uden relay foran). Her får jeg meddelelsen om at siden ikke er tilgængelig.

Har du mulighed for at sætte siden live? Så tror jeg det virker.

Har du mulighed for at prøve med version 3.9, som kan downloades her:

http://tech.epay.dk/files/3/

Virker det?


Jeg er altid klar til at teste:-)

I min PrestaShop ver. 1.3.1.1. der er en kopi af min liveshop, får jeg samme resultat, som da jeg testede med ePay ver. 3.8:
I Firefox bliver jeg sendt til OPC, hvor jeg så ikke kan vælge Dankort, men kun de betalingskort som jeg har gennem Moneybookers.
I IE 8.0 bliver kurven tømt når jeg har lagt varer i og klikker Kasse, så her når jeg ikke engang til OPC-siden.

PrestaShop ver. 1.4:
IE - bliver sendt sendt til betalingsiden (denne er den indbyggede one page checkout, da den anden så vidt jeg ved endnu ikke er rettet til ver. 1.4) her lander jeg på en fejlside efter at have valgt betaling med dankort: The service is unavailable.

Og det samme sker i Firefox. I adresselinien står dette: https://relay.ditonlinebetalingssystem.dk/relay/v2/relay.cgi/http://test.smilendeko.dk/modules/epay/epayment.php?forcerelay=1
Link to comment
Share on other sites

Det er nu lykkedes mig at gennemføre to betalinger i min version 1.4 testshop - det hjalp at åbne shoppen. Jeg har ikke tid til at teste flere gange pt. (tidligere er fejlen jo sommetider først opstået efter nogle gange - så det må jeg lige have prøvet af).

Det virker jo så stadigvæk ikke sammen med den købte udgave af OPC, som jeg har i min liveshop version 1.3.1.1

Link to comment
Share on other sites

OK - så for at opsummere.

Du kan få det til at virke med PrestaShop 1.4 og den seneste udgave af ePay modulet (3.9).

Du kan ikke få det til at virke med Prestashop 1.3.x og den seneste udgave af ePay modulet (3.9)? Her fik du en fejl at kurven blev resat da du gik til betaling.

Er dette korrekt?

Det er nu lykkedes mig at gennemføre to betalinger i min version 1.4 testshop - det hjalp at åbne shoppen. Jeg har ikke tid til at teste flere gange pt. (tidligere er fejlen jo sommetider først opstået efter nogle gange - så det må jeg lige have prøvet af).

Det virker jo så stadigvæk ikke sammen med den købte udgave af OPC, som jeg har i min liveshop version 1.3.1.1
Link to comment
Share on other sites

OK - så for at opsummere.

Du kan få det til at virke med PrestaShop 1.4 og den seneste udgave af ePay modulet (3.9).

Du kan ikke få det til at virke med Prestashop 1.3.x og den seneste udgave af ePay modulet (3.9)? Her fik du en fejl at kurven blev resat da du gik til betaling.

Er dette korrekt?

Det er nu lykkedes mig at gennemføre to betalinger i min version 1.4 testshop - det hjalp at åbne shoppen. Jeg har ikke tid til at teste flere gange pt. (tidligere er fejlen jo sommetider først opstået efter nogle gange - så det må jeg lige have prøvet af).

Det virker jo så stadigvæk ikke sammen med den købte udgave af OPC, som jeg har i min liveshop version 1.3.1.1


Ja, helt korrekt. Og med den tilføjelse at jeg i ver. 1.3 dels får kurven tømt i IE og dels ikke kan vælge Dankort på betalingssiden i FF.
Link to comment
Share on other sites

Thomas nu har jeg ikke lige kigget i jeres order.php fil, men canin udgiver jævnligt opdateringer til hans modul, følger i med i det og opdatere jeres order.php? Måske det evt var en ide at offentliggøre hvad i har rettet :)

Iøvrigt dem der klager over at der bare kommet et tal frem når de vil bruge standard betalingsvindue. Det skyldes at i erstatter kortypen når man trykker på linket med javascript. Det kan One page checkout fra canin åbenbart ikke helt håndtere.

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke sende mig dit forretningsnummer, din præcise prestashop udgave + dit one page checkout modul til [email protected]. Så kan jeg prøve at teste det på vores test-server.

Bagefter kan vi publicere resultatet her på forummet.


Jeg sender lige oplysningerne til jer i weekenden - har haft for travlt her i ugen. Jeg skal nok lige teste canin's udgave også og give en tilbagemelding
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu har jeg efter en del irritation rodet med OPC. Jeg forsøgte egentlig at bestille noget hos homeshop som jeg tidligere har hjulpet, og blev hele tiden sendt til en tom kurv.

Sagen er så den at det gik op for mig at homeshop måske havde slettet min test bruger. En hurtig test viser så at OPC håndtere slettet brugere meget skidt. De fleste af os har nok opdaget at en slettet brugers email adresse aldrig forsvinder helt ud af systemet. Min Teori er at OPC forsøger at logge ind på den konto hvor email engang hørte til, og dermed sætter en cookie uden navn adresse osv, for det har vi jo selv slettet.

Derfor må budskabet være Slet ikke brugere fra folk der opretter sig hvis du vil have at de senere skal kunne handle i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg efter en del irritation rodet med OPC. Jeg forsøgte egentlig at bestille noget hos homeshop som jeg tidligere har hjulpet, og blev hele tiden sendt til en tom kurv.

Sagen er så den at det gik op for mig at homeshop måske havde slettet min test bruger. En hurtig test viser så at OPC håndtere slettet brugere meget skidt. De fleste af os har nok opdaget at en slettet brugers email adresse aldrig forsvinder helt ud af systemet. Min Teori er at OPC forsøger at logge ind på den konto hvor email engang hørte til, og dermed sætter en cookie uden navn adresse osv, for det har vi jo selv slettet.

Derfor må budskabet være Slet ikke brugere fra folk der opretter sig hvis du vil have at de senere skal kunne handle i butikken.

Det har jeg så en kommentar til. Det er ikke et OPC problem, men et Prestashop problem.

Klip fra mail fra Peter, som har lavet OPC:
I just tried to make first step in order (using anonymous account) and it went to payment page.

Similar problems I had before, when shop admins tried to delete customer account in Presta 
and then they tried to checkout with that deleted account. Are you testing it with completely 
new email address or it was used before? 
Problem is that Presta even when you delete customer in BO, does not remove it completely.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...