Jump to content

Shop search - hva sker der lige her... ??


Homeshop.dk

Recommended Posts

Hejsa

Opdagede lige et meget mystisk tilfælde på min shop

Hvis jeg fx. søger på "Q 240" som der burde komme en weber Q 240 grill frem på så kommer den ikke frem, men går jeg under produktkategorien er varen der se de to vedhæftede screencaps.

Har rodet rundt i BO for at finde et sted med at indexere varer forfra og fandt det langt om længe men det hjalp ikke...
Mener dog at have set et sted hvor mange kan opsætte/konfigurere søgefunktionen men kan sku ikke finde det.

Nogen hjælp ?

38853_nwJFeABkLS02zhvZUoQz_t

38854_qtfg4MonC76GIEXhjuaq_t

Link to comment
Share on other sites

Kan heller ikke hjælpe på den gode måde, men kan du ikke bruge aliaser til dit problem? (Værktøjer - aliaser) hvor du kan angive søgestreng og hvad den skal vise)?


Jo det kunne da godt tænkes - men hvordan skal det defineres

Jeg har oprettet et kaldenavn som hedder fx. Q 240
men hvad skal jeg så sige at resultatet skal være ? for jeg kan jo slet ikke finde Q240 grillen via søgemaskinen på shoppen kunder under kategorien
Link to comment
Share on other sites

Har lige tjekket din side, og jeg finder fint weber 120 ved at søge på 120 og q 120. Så der må være forskel i dine produktbeskrivelser på de to?? Prøv lige at sammenligne de to:-)

P.S. Din beskrivende tekst på produkter er helt vildt lille - nærmest 7-8 px eller deromkring - meget svært at læse

Link to comment
Share on other sites

Jamen der er så bare et eller andet helt hen i skoven igen for hvis man søger Q 120 kommer der kun 1 grill frem

Men prøv at se screen fra BO når jeg søger på Q 120

EDIT
Sammenligningen mellem den som vises og den som ikke gør kan jeg sku ikke lige se noget forskel
"Q 120" indgår i begge to både i short desc og desc - samt meta keys og i varenavnet.... Hmm mystisk

38859_2i6iHYyvb9f0acXW67wi_t

Link to comment
Share on other sites

okay nu er det da vist tid til at komme i seng :)

Når man søger på "120" og "240" kommer grillerne frem , men ikke når man prøver "Q 120 eller Q120" eller "Q240 eller Q 240"...

Det er vist ikke lige et mysterie jeg kan klare idag :)

Sov godt!

Synes jeg læste engang et eller andet sted at presta havde problemer med kombinationen af bogstaver og tal i søgefeltet , men kan være noget jeg har drømt :)

38860_F1XS9FIjvcMqFyadPyd5_t

38861_rYU755g8NF9J6JPzOfu6_t

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...