Jump to content

installeren geeft fout


Hera

Recommended Posts

 

  • Files
  • Not all files were successfully uploaded on your server
  • Setting "realpath_cache_size" to e.g. "5242880" or "5M" in php.ini* may improve performance on Windows significantly in some cases.
  • Set short_open_tag to off in php.ini*.

 

Als ik installeer krijg ik (bij 100%) de fout zoals hierboven omschreven.

Volgens mij moet ik dus de php.ini op de website aanpassen.

Maar waar vind ik die php.ini? Alle mappen al nagezocht. Wie helpt mij?

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Hera said:

He adeko,

 

Nee ik gebruik niets anders. Gewoon met FileZilla naar site gekopieerd daarna naar betreffende pagina ging normaal installeren.

Geen fouten tot 100%, dus staap 1 en 2 zijn OK.
System compatibility  geeft dus de fout.

Ligt dit aan Presta of aan provider?

 

 

Hi Hera,

Hoe je de hostingomgeving of Prestashop omgeving instelt is aan jezelf. In dit geval kan het soms nodig zijn om je hostingomgeving wat te "tweaken" zodat je Prestashop installatie goed werkt. Zoals de Prestashop installer al aangeeft kun je dit gemakkelijk zelf oplossen door de php.ini te openen en de benoemde punten aan te passen. Heb je de link geopend die ik in mijn vorige bericht heb gepost? Dit raad ik zeker aan om te lezen.

Mocht je hier niet uit komen kun je het best even aangeven welk control panel je bij jouw hostingprovider gebruikt, met zo veel mogelijk informatie kunnen wij, of iemand anders op het forum, je het best helpen. 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Wallgrind en Adeko

Een php.ini staat niet in de root alleen een php.user.ini daar de aanpassing gedaan.

PS staat nu in www.mijnwebsite.nl/shop en installatie is geslaagd. "Install" folder gedelete, uitdraai van mijn login information geprint, klaar dus

Nu wil ik wel eens kijken wat er staat op de site dus: www,mijnwebsite.nl/shop......helaas alleen een witte pagina!
Misschien moet ik eerst in Back Office eea aanpassen? Maar hoe kom ik in Back Office??
Wat voel ik me een groentje.

Hoe verder wat doe ik fout?

Link to comment
Share on other sites

Hi Hera,

Dat zou dan betekenen dat je installatie niet gelukt is. Probeer eerst de aanpassingen in je php.ini door te voeren. 
Verder kijk ik even terug naar mijn vorige post, ik wil je graag helpen herinneren dat het ons op het forum helpt om zo veel mogelijk informatie te geven.

Link to comment
Share on other sites

Hi Adeko

De aanpassingen wel uitgevoerd in php.user.ini  (php.ini staat niet in root website)

Volgens "Installation Assistant zijn alle (6) stappen doorlopen. Als laatste scherm de melding
"Your installation is finisched!  You have just finished installing your shop. Thank you for using PrestaShop"

Lijkt mij dat installatie wel gelukt is toch?

Link to comment
Share on other sites

Hi Hera,

Dat lijkt dan inderdaad goed te gaan. Je zou kunnen proberen om de debug mode in te schakelen, dit kan in de backoffice bij prestaties of in de code bij /config/defines.inc.php op lijn 29

define('_PS_MODE_DEV_', true);

Door de debug mode in te schakelen komt hopelijk in jouw geval een fout naar boven, vaak kun je op deze fout gemakkelijk gaan Googlen. Mocht dat niet lukken deel de foutmelding dan hier.

Link to comment
Share on other sites

Alle opties die zijn geadviseerd heb ik uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Toen maar even contact gezocht met webhoster (VEVIDA). Die konden in eerste instantie ook niet aangeven waar het fout zat (of zou kunnen zitten).

Hun voorstel was om de shop weg te halen waarna ze van Windows Server de site over gezet hebben naar Linux Server  (Apache).

Daarna .zip en unzipper.php overgezet naar nieuwe server en binnen 10 seconden was PS uitgepakt. Daarna setup gedaan zonder problemen.

 

Edited by Hera (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...