Jump to content

Databaser filer


jgk-dk

Recommended Posts

Øhhhh. Databaser?

"chart"??

Mener du "cart"

Cart er en tabel i en database. Og hvis du vil slette i den, soå skal du også slette i cart_discount og cart_product.

Så hvis du er på det niveau at du ikke kender forskel på databaser og tabeller i databaser, så synes jeg bare, at du skal lade det være som det er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må give pertho ret i at det er, ikke smart at pille ved databasen hvis du ikke ved hvad du gør, og slet ikke slette tabellerne. Man kan tømme dem, men den er en helt anden snak.

For at svare på dit spørgsmål så tømmer jeg ps_connections_page, ps_connections og ps_connections_source ind i mellem fordi masiv trafik fylder godt op i de tabeller.

Link to comment
Share on other sites

Hej begge 2,

Det er selvfølgelig indholdet ikke selve db jeg ville slette.

Indholdet øges ved besøg bl.a cart med viste "varer" (uden køB) og vil vel blive til en anselig størrelse hvis man ikke gør noget ved det.

Derfor mit spørgsmål om hvilke man kan slette uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skriver vil jeg kun anbefale at tømme ps_connections_page, ps_connections og ps_connections_source det er de tabeller der bliver brugt når en kunde lander på din side og browser rundt. Hvis du tømmer cart så er dine kunder kurve ikke gemt!

Link to comment
Share on other sites

De er minimalt hvad de der fylder, tag i stedet for et kig på dem jeg snakker om. Jeg slettede vores for 14dage siden og der er allerede omkring 200.000 rækker i de tabeller. 1300 vs 200.000 hvad tror du der fylder mest?

Du skal tag og lytte til os når vi nu kommer med guldet ;)

Din kunder kan godt vende tilbage til deres kurv og bruge den senere. Undersøgelser viser at mange e-handlende ikke handler den samme dag de rent faktisk lægger tingene i kurven, så at fjerne deres kurv vil være det samme som at skyde sig selv i foden. Hvis du fortsat vil argumentere for at fjerne det, jamen så fjern dem da endelig for min skyld ;)

IP logger fylder også bare op i din DB.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg lytter skam til hvad der bliver "sagt" herinde.

Ja du har ret de er også fyldt op.

Cart er dog fyldt op med "GÆSTER" ikke registrede kunder....

Derfor mit spørgsmål.

Vedr. IP log det kunne jo være en bot der laver alt dette -ikke?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Timpet ret.

I min carts er der mange 1000, hvoraf de fleste er fra gæster, der enten ikke har registreret sig eller er logget ind. Jeg oplever dog tit, at en gammel kurv pludselig bliver til en ordre, når gæsten vælger at købe. Så gæstens kurv, der måske ligger et par sider bagud i oversigten, er nu blevet til et rigtig ordre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...