Jump to content

väldigt slö webshop.. problem med inmatning av uppgifter mm


BobDeere

Recommended Posts

Hej Alla..
håller på uppbyggnaden av min webshop
har inte lagt upp den på nätet då jag har redan har en fungerande sida där..
så jag har lagt prestashop i en undermapp som bara jag vet adr till..
mina problem är följande..
fast jag matar in uppgifter så dröjer det ett tag inna jag kan se dem på nätet..
ibland får jag mata in bilder flera gånger om för att dem ska synas..
utöver detta så går inmatningen väldigt sakta...

några förslag vad det kan vara för fel?

jag har inte ändrat i nån kod utan kör direkt från "lådan"

tack för svaren
Robert

Link to comment
Share on other sites

Jag använder mig av One
har hunnit läsa av dem andra inlägg o det verka som prestashop versionen är mkt viktig..

vilken rek ni?

jag ska inte ha så mkt moduler då jag skickar endast mot efterkrav och ev kreditkort eller Paypal "men då får kunden maila mig om det"
vad gäller varor kanske det rör sig om 100-200 olika.. bilder till alla dock inte så stora sådana..

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis lämnat one för att de inte håller måttet... Är just nu på Loopia, men är inte helt nöjd där heller.
Flera rekommenderar Oderland. Jag ska testa dom också, men har inte råd (eller lust) med en webhotellsflytt till just nu.

Det du kan göra är att kontakta one (tex genom deras chatt) och fråga om du ligger på en gammal server och om du kan bli förflyttad till en nyare. Möjligvis kan det hjälpa, dock har jag ingen erfarenhet om det hjälper eftersom jag inte hade tid och råd att vänta dom 5-10 dagarna som en flytt skulle ta.

Link to comment
Share on other sites

Man är flera som delar på servrar osv och har en annan sajt hög belastning så blir det på bekostnad av din sajt. Bland annat.

Prestashop upplever inte jag som buggigt. Har använt det i snart ett år. Klart det finns felaktigheter, men det brukar upptäckas och korrigeras i nästa version. Har haft väldigt lite problem med Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

när jag jobbar med prestashop så har jag i en undermapp på min hemsida..
jag upplever att webshopen är olika snabb beroende om jag använder explorer eller Opera tex..
det kan inte ha att göra med att den ligger i en undermapp?
går det fortare om man har prestashop som indexsidan ?

sen en annan sak som jag har märkt.. om jag tex uppdaterar en vara så händer det att registreringen inte blir av..

kan det bero på One server eller annat?

tack för hjälpen o svaren Asjoli!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte att det borde spela någon roll var filerna ligger, men det vet jag inte om det gör.
Webbläsare tolkar väl de olika programmeringsspråken lite olika (vad jag har förstått, kan vara fel) så det kan säkert variera med vilken man använder.

När inte det sparas får du upp något felmeddelande eller att "sidan inte kunde laddas" då?
Får du upp att sidan inte kunde laddas så skulle jag tro att det beror på one.
Har du kollat att du fått med alla filer? Och att de har rätt inställningar (chmod 777 tex).

När jag laddar upp något på one (ja, jag har andra sidor kvar där som inte använder prestashop) så får jag ta lite i taget för det verkar som att servern slutar svara (eller nåt ditåt). Då är det lätt att vissa delar inte kommer med...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...