AndersIvar Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Detta är problemet:I produktlistorna, typ om man trycker på oljerockar i min butik så är priserna rätt. Sedan när man väljer en produkt och går in och tittar på den ändras det visade priset. Lägger man till den i varukorgen blir det rätt pris i varukorgen. Detta händer på de andra valutorna, NOK och EURO som jag använder, SEK fungerar rätt.Min första tanke var momsproblem men det är det inte. Någon som har en idé? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Jämför koden för prisvisningen i product.tpl i din temakatalog med product.tpl som ligger i Prestashops originaltema. Du skulle också kunna aktivera originaltemat och se om du har samma fel då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted February 13, 2011 Author Share Posted February 13, 2011 Byter jag tema visar den rätt men lägger jag upp product.tpl från orginaltemat så är det fortfarande fel så felet ligger inte i den filen. Fler ideér någon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
starlight Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Kolla att du har rätt valutaomvandling!Payment-currencies.....Där bestämmer du växlingstalet för olika valutor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Hade det varit fel kurs, så borde priset visats fel på bägge ställena... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Ja, den är inte helt enkel denna fråga. Får se om uppgraderingen till 1.4 FINAL imorrn löser det problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts