Jump to content

Varit med om att man fått betalt från betaltjänsten men ingen order skapats?


johannesw

Recommended Posts

Hallå igen!

Ja som topic lyder, i mitt fall payson, fått bekräftelsemail från dem om att jag fått betalt av en kund, men ingen order skapats, ser hans kundkorg eller kan ju gissa vlken det är kanske, men hur kommer det sig att ingen order skapats?

Någon som varit med om liknande?

Kan man skapa order manuellt i BO på ngt bra sätt?

mvh
johannes
Säljer sköna Kalsonger & Strumpor på nätet.

Link to comment
Share on other sites

Yep, har hänt mig ibland. Har ingen aning om varför men lösningen är att gå in och kolla på de varukorgar som skapats för där ordern med, det är ganska enkelt att lista ut vem som handlat när man jämför summorna. Tyvärr ingen lösning på problemet men ger dig iaf möjligheten att serva kunden.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Kör ni prestashop 1.4?

Isåfall får ni betala och ladda ner http://addons.prestashop.com/en/payments-gateways/165-payson-payment-module.html

Funkar klockrent. Då går 100 % av ordrarna in i prestashops system. Förutom att jag förlorar på att payson faktura vägrar funka på varukorgar över 1000 kr.

Om ni kan nåt om detta kan ni väl posta här :)



Väskor och Accessoarer - Homestock

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit med om det här 3 gånger. Paysonbetalningar vid alla tillfällen.

 

Någon som varit med om detta med andra betalningsmetoder än Payson?

 

Känns väl så där att köpa en modul för 420:- som inte kan hantera fakturor på mer än 1000:-! Har du anmält det som ett fel till utvecklarna?

Link to comment
Share on other sites

Har kommit på vad problemet var hos mig, en utvecklare som hjälpt mig bygga om lite saker hade inte satt in nofollow, noindex så han sajt kom oxå upp i sökreslutaten (dock väldigt långt bak) men när folk gick in där och beställde så blev det ganska fel.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jag har detta problem med prestaworks 1.6 modul. Den registrerar inga köp alls. Har testat ca 5-6 gånger nu.

 

Beror detta på paysonmodulen eller kan det också vara jag som gjort något med prestashop?

 

Är tacksam för hjälp!

Får säkert svar från prestaworks snart. De har riktigt bra kundtjänst för övrigt.

Link to comment
Share on other sites

För mig löste det sig.

 

Det var p.g.a att jag hade min sida på localhosten. När jag la upp den live fungerade betalningen strålande.

 

Så ni som har samma problem som mig och använder er av localhost. Testa att lägga upp den live, då borde det fungera.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...