Jump to content

Automatische E-mails


Recommended Posts

Hallo Prestashop forummers,

Bij het bouwen van een uitgebreide prestashop website loop ik tegen twee problemen aan wat betreft de automatische e-mail functie.

Probleem 1: Op dit moment functioneert het automatisch verzenden van e-mails (met de mail() PHP methode) heel instabiel. De ene keer doet hij het en even later is het voorbij, waarna het ook niet meer gaat doen. Ik heb diverse oplos methodes opgezocht op het Engelse forum, zoals Swift.php Message.php aanpassen, maar ook dit hielp maar voor even. De verzendmethode op SMTP zetten functioneert verder helemaal niet. Alhoewel ik met 'localhost' ook even e-mails kon verzenden via SMTP, maar ook dat was van tijdelijke aard.

Het lijkt wel dat elke oplossing die ik opzoek voor even functioneert (ca. 15 - 60 minuten) maar daarna weer uitvalt. Dezelfde oplossing functioneert dan later niet meer. Bij elke nieuwe oplossing / alternatief functioneert het weer even, waarna het automatisch e-mail verzenden niet meer functioneert.

Graag zou ik van jullie wat het probleem is. Mijn eerste gedachtes gaan uit of de webhoster überhaupt deze PHP mail() verzendmethode ondersteund en/of juist bewust blokkeert.

Probleem 2: Wanneer moet eigenlijk de e-mail 'Bestelbevestiging' verzonden worden? Dit is zeg maar de e-mail waar alle producten van de bestelling nog eens genoemd worden, inclusief de eindprijs en de bijbehorende factuur. Helaas krijgt bij mij de klant deze e-mail nooit. Hoe kan dit? Wanneer ik een bepaalde status het e-mail sjabloon 'order-conf' mee geef, dan komt deze e-mail bij de klant twee keer aan. Één keer juist en één keer een e-mail waarin alle waardes nog niet zijn ingevuld. Die tweede e-mail bestaat dan uit: {firstname} {lastname} {order_id} enz.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Voor beide problemen: Ik gebruik Prestashop versie 1.3.6.0 en heb webhosting bij mijndomein.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem! Alvast bedankt! :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...