Jump to content

Overstap naar andere hostingprovider


Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Wij zijn begonnen om een webwinkel te creëren maar onze hosting provider is één groot drama. Regelmatig werkt de email niet ( ook op andere domeins die wij daar hebben), problemen met SSL, klanten support = 0, etc etc. Nu wil ik naar een andere hosting provider overstappen. 

Vraag 1: Hoe kan ik de webshop "meenemen"?

Vraag 2: Kan ik anders de webshop opnieuw installeren, soort "clean install" en dan het thema waar we voor betaald hebben er ook weer opnieuw opzetten?

Vraag 3: Ik wil naar een Nederlandse hosting partij maar uitsluitend een Franstalige website, de zogenaamde front-office. De back-office maakt me niet uit in welke taal die is. Kan dit of krijg ik door die Nederlandse hosting ook een Nederlandse prestashop? Dit i.v.m.  transport. modules etc. 

 

Er staan nog niet onwijs veel artikelen in, maar wel een transport module en een PayPal module. Die Paypal zou moeten werken maar door de aanhoudende problemen met de email ben ik er eigenlijk nog niet aan toegekomen die te testen. 

Ik zou het niet erg vinden om er een dagje voor te gaan zitten en alles opnieuw te moeten doen, als het dan maar wel werkt !

 

Graag advies voor de beste oplossing. 

Ray

 

Link to comment
Share on other sites

Beste iRay,

Quote

Vraag 1: Hoe kan ik de webshop "meenemen"

Zorg dat je alle bestanden met ftp download en een backup maakt van je database. Als je nieuwe gegevens van je hosting partij krijgt kan je daarmee alles opnieuw uploaden en weer kloppend maken. Sommige hosting bedrijven nemen de verhuizing op zich en regelen alles voor je. Volgens mij doet https://www.datact.nl/ dat bijvoorbeeld. Moet je even voor de zekerheid navragen.

Quote

Vraag 2: Kan ik anders de webshop opnieuw installeren, soort "clean install" en dan het thema waar we voor betaald hebben er ook weer opnieuw opzetten?

Dat is mogelijk. De template kan je opnieuw downloaden en installeren.

Quote

Vraag 3: Ik wil naar een Nederlandse hosting partij maar uitsluitend een Franstalige website, de zogenaamde front-office. De back-office maakt me niet uit in welke taal die is. Kan dit of krijg ik door die Nederlandse hosting ook een Nederlandse prestashop? Dit i.v.m.  transport. modules etc. 

De talen van PrestaShop kan je in je webshop zelf beheren en staan dus niet vast aan het land waar je host maar de instellingen die je zelf maakt.

Succes met de verhuizing. Hopelijk loopt dat beter en heb je minder problemen na de overgang.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hi Peter, Ik bedoelde eigenlijk met een "Nederlandse" prestashop niet zo zeer de taal van de site zelf maar alles op de achtergrond.

Zoals Apple verschillende App-stores heeft. (Als je tenminste een Apple gebruiker bent). De Nederlandse Appstore biedt apps die ik in de Franse Appstore niet kan vinden bijvoorbeeld. 

Daarmee doelde ik op bijvoorbeeld de module van Colissimo, dat is de Franse versie van PostNL. Ik heb er niks aan de PostNL module te installeren als ik in Frankrijk zit. 

Oh en wellicht weet je ook het antwoord op een andere vraag: Kan ik de taal van de Paypal module ook instellen zoals ik wil? Ik heb een Franse Paypal account maar ben bang dat die overgaat naar het Nederlands door de herkomst van onze domeinnaam. Of blijft dat Frans als de gebruikers (lees: klanten) een Frans IPadress hebben?

 

Alvast bedankt voor je inbreng !!

Ray

 

PS. Ik heb je website alvast opgeslagen 😉 Als er nog uitgebreide vragen komen of weer hulp nodig is met bijvoorbeeld de Paypal module kan ik je via die weg benaderen.

Link to comment
Share on other sites

Beste iRay,
 

Quote

 

Zoals Apple verschillende App-stores heeft. (Als je tenminste een Apple gebruiker bent). De Nederlandse Appstore biedt apps die ik in de Franse Appstore niet kan vinden bijvoorbeeld. 

Daarmee doelde ik op bijvoorbeeld de module van Colissimo, dat is de Franse versie van PostNL. Ik heb er niks aan de PostNL module te installeren als ik in Frankrijk zit. 

 

 

Daar was ik zelf niet van op de hoogte dat PrestaShop dat ook zo regelt. Heb ik ook weer wat geleerd vandaag ;).

 

Quote

Oh en wellicht weet je ook het antwoord op een andere vraag: Kan ik de taal van de Paypal module ook instellen zoals ik wil? Ik heb een Franse Paypal account maar ben bang dat die overgaat naar het Nederlands door de herkomst van onze domeinnaam. Of blijft dat Frans als de gebruikers (lees: klanten) een Frans IPadress hebben?

 

Daar kan ik dan helaas uit eigen ervaring  geen antwoord op geven. Ik denk dat het verstandigst is om dat bij Paypal na te vragen.

Verder gebruikt een klant van mij uit Frankrijk het hosting bedrijf OVH. https://www.ovh.com Misschien is dat dan wat voor je en geeft dat de juiste oplossing?

Link to comment
Share on other sites

Beste Peter, 

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Apple was ter vergelijking. Ik bedoelde niet dat Prestashop dat zo doet

Het was juist mijn vraag óf Prestashop dat zo doet ?? Maar ik begrijp eigenlijk wel uit jou antwoord dat dat waarschijnlijk niet zo is. 😉

 

Ik ga i.i.g. beginnen met hosting ruimte te bestellen bij een andere provider. Gaande weg zal ik er allemaal wel achter komen welke talen er ondersteund worden. 

 

Bedankt voor je hulp zover !!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...