Jump to content

Manglende ordrebekræftelser!?


Recommended Posts

Hej alle

Jeg står med det problem at ordrebekræftelser nogle gange ikke bliver afsendt.

Der kan være dage hvor alt virker og andre dage hvor halvdelen ikke bliver sendt. Det kan f.eks. være at samme kunde bestiller 2 gange samme dag og der så bliver sendt ordrebekræftelse ved den ene, men så ikke ved den anden ordre. Det virker ret vilkårligt og jeg ved ikke hvad/hvor problemet er.

Er der nogen som har oplevet noget lignende og kan fortælle om det?

 

mvh.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg bruger mailalert (new_order) eller de almindelige prestashop ordrebekræftelser (order_conf)  så er det samme problem.

Når jeg ser på Avancerede parametre>E-mail ..så kan jeg se at der mangler mail afsendelser - og her kan det f.eks. være at samme kunde bestiller 2 ordre hvor den ene mail bliver sendt men ikke den anden.

Er det så et problem med min mail-server når jeg ikke kan finde de mail under Avancerede parametre>E-mail? Det betyder vel at der sker noget inden afsendelsen?

Link to comment
Share on other sites

Det du siger er at årsagen kunne være et modul der er sat på hook actionValidateOrder og som så crasher vilkårligt og stopper mail udsendelser da det ville stoppe hele processen? Da nogle gange begge mail bliver sendt ved ordre og nogle gange kun "new_order"-mailen og andre gange kun "order_conf"-mailen.

Alle ordre går fint ind i systemet, actionValidateOrder bliver også kaldt i PaymentModule.php før udsendelsen af "order-conf"-mailen, så det kunne være noget her. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...