Jump to content

hulp nodig bij installeren en configureren <SOLVED>


Recommended Posts

hallo

ik heb prestashop vandaag geupload op mijn server....
ik heb weinig ervaring met webshops e.d.

ik heb de database nu ook werkend,

hoe kan ik thema's installeren, ( ik heb al 1 gedownload )

en is er een mogelijkheid om alles in het nederlands te krijgen, met ook de 19% btw erin

Link to comment
Share on other sites

Dag,

eerst een opmerking: als je wilt leren hoe een webshop (PS in dit geval) werkt, kan je dit best lokaal doen. Een webserver downloaden, die uitpakken in en map, en daar PS naartoe kopieren. Je kan alles testen, uitproberen...behalve mails sturen en betalingen doen.

ik heb prestashop vandaag geupload op mijn server….
ik heb weinig ervaring met webshops e.d.


Ik veronderstel hieruit dat je dit gedaan hebt bij je host. Zorg er in dat geval voor dat zeker op de startpagina vermeld staat dat dit een testshop is waar geen bestellingen aanvaard worden!

hoe kan ik thema’s installeren, ( ik heb al 1 gedownload )


Persoonlijk vind ik de eenvoudigste manier om gewoon alles van dat thema te uploaden/kopieren naar de map ../themes/[naam van je thema]/. Als je dan in het BO gaat en tab voorkeuren/preferences gaat kan je hier bij 'Appearance' dit theme selecteren (niet vergeten te 'Saven').

en is er een mogelijkheid om alles in het nederlands te krijgen, met ook de 19% btw erin


Je kan op de site van PrestaShop een 'vertaling' vinden. Je zal merken dat niet alles al is vertaald naar het nederlands. Maar dat kan je zelf bijwerken in het BO. Zo ook die 19% btw zal je zelf moeten instellen in het BO.

Ik wil je aanraden om eens te googlen op 'prestashop manual'. Je zal genoeg te lezen hebben. En ook als je een probleem hebt eerst eens te zoeken op het forum. Redelijke kans dat ergens al een antwoord is.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...