Jump to content

Erfaring med Paypal og Moneybookers


mmalling

Recommended Posts

Da en indløsningaftale med PBS kan være temlig dyr, og måske kræve sikkerhedsstillelse, findes der jo alternativer som feks moneybookers og Paypal.

Hvad er jeres erfaringer med dem, er det noget der afskrækker kunderne eller betyder det ikke noget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er først begyndt at bruge Moneybookers i december. Det er et godt alternativ idet kunderne ikke skal oprette sig først (dog skal de igennem er verificeringsproces med VISA kort, hvis det er første gang de betaler online med VISA). Jeg har stadig dankortbetaling gennem ePay (dankort, edankort og VISA dankort), og jeg tror heller ikke, at jeg dropper dette foreløbigt.

Man kan ikke betale med rent Dankort hos Moneybookers, selv om de annoncerer med det - kun VISA dankort. Man betaler forholdsvis meget i gebyrer hos Moneybookers, men man kan også have rigtig mange transaktioner med tilhørende gebyrer, før man er på højde med en indløsningsaftale hos Nets til internationale kreditkort plus en dyrere løsning hos ens betalingsgateway udbyder.

Jeg har haft et par kunder, der ikke kunne betale gennem Moneybookers (som jeg ved af), ved ikke om det skyldes fejl på forbindelsen eller hvad der gik galt. Men ellers virker det fint. Jeg har først lige installeret det i min shop nummer 2 i sidste uge. I shoppen hvor det har kørt siden december, er det ca. 70/30 med betalingerne gennem ePay vs. Moneybookers.

Eneste minus som jeg ser det, er at betalingsvinduet åbner i samme vindue og dermed smider brugeren væk fra shoppen, hvis de afbryder betalingen. Jeg så hellere, at det åbnede i en mindre popup (som jeg også har skrevet om i en anden tråd her i forum).

Link to comment
Share on other sites

Både PayPal, Moneybookers og Ewire kan skræmme kunderne væk. Folk er ikke glade for at melde sig til noget, de ikke rigtig ved hvad er. Og ret beset, er det bedre afklaret, hvordan kunden annullerer handlen, hvis betalingen er sket direkte med betalingskort.

Moneybookers er lidt smarte. Første gang en kunde skal betale via Moneybookers, skal der kun indtastes diverse kortoplysninger (à la "det første fiks er gratis"). Næste gang, vil kunden blive opkrævet et password, og så er han/hun "rigtig" Moneybookers-bruger.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Du skriver i en tråd, at din butik har 100 ordre om dagen.

Hvordan dælen kan det så være at du synes PBS er dyrt? Det er klart den billigste løsning når du har så mange ordre.
Eller måske har du ikke 100 ordre om dagen alligevel :lol:

Er du der nu igen..!!!!

Troede vi havde uddebateret det emne, men hvis det morer dig så intet ondt ord herfra....

Nu skrev jeg at PBS kan være en dyr løsning, ikke noget om at jeg syntes det var en dyr løsning, men det er der andre der syntes.
Link to comment
Share on other sites

Hej og undskyld jeg kommer med en lille bemærkning (jeg er helt ny her)

Jeg/vi har webshoppen PifoSmykker og anvender både Nets og PayPal.

Det er nok helt rigtigt at en del kunder (danske) før blev lidt "skræmt" af PayPal- men som det fremgår af andet indlæg, så er sagen med PayPal noget anderledes i dag.

At betale gennem Paypal (set med kundes øjne) er den samme som via andre gateway. Kunden skal ikke registreres og går man lidt på "opdagelse" inde i sin PayPal-administration så kan man indsætte sit eget logo - ændre farve o.s.v. alt sammen for at give kunden en bedre oplevelse.
PayPal arbejder seriøst med flere tiltag. Det hele for at den besøgende skal føle at man stadig er i Webshoppen hvor man handlede - og ikke bliver utryk.

Mange ved faktisk ikke alt dette, men kender kun PayPal fra tidligere. PayPal afregner man med det samme, det hele er på dansk og som sagt kunden har en god oplevelse.

Prisen........ tja ved dankort betaler jeg dels til Quickpay og til Nets - gratis er det ikke. PayPal betaler jeg vel nogen lunde det samme pr. ordre - alt i alt er det nok nogen lunde det samme.

Mvh
Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...