Jump to content

(1.7) onderscheid tussen pakketpost en palletvracht?


brooss

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik verkoop planten van de akker en bijproducten. De planten verstuur ik ALTIJD op pallet (europallet of blokpallet). Soms zijn er klanten die meerdere pallets bestellen. Hoe kan ik in Prestashop 1.7 een staffel voor de verzendkosten instellen? De vervoerder rekent bijvoorbeeld voor 1pallet 30,- transportkosten, voor 2 pallets 45,- voor 3 pallets 65,- en zo verder.

Verder verkoop ik ook bijproducten welke sommige zwaar zijn (en niet met de pakketpost mee kunnen) en sommige lichtgewicht en klein welke prima met PostNL mee zouden kunnen. Hoe weet Prestashop dat als de klant 1 product in zijn winkelwagentje legt die met de pakketdienst mee zou kunnen de verzendkosten maar 6,95 zijn en hoe weet Prestashop wanneer het palletvracht is. En wat als een klant een product in zn mandje legt wat door de brievenbus kan maar daarna ook nog een volle pallet besteld?

Ik ben benieuwd!

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link to comment
Share on other sites

Je kan bij het aanmaken of aanpassen van een product onder het tabje verzending hoogte/breedte/diepte en gewicht van het product ingeven. Dit product kan je ook koppelen aan een vervoerder.

Je zal zelf wat moeten spelen met de mogelijkheden om het voor jou kloppend te maken. Wil je met meer parameters werken zal je een ontwikkelaar er op moeten zetten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...