Jump to content

Transparante PNG


Recommended Posts

Ik ben bezig met een webshop te maken. Nu staan de product foto's op een achtergrond afbeelding dus het mooiste is als je een transparante PNG als product foto neemt.

Maar als je een PNG als afbeelding invoegt bij de producten krijg je de melding: Afbeelding moet een .jpg, .gif of .png zijn.
Dit probleem heb ik al opgelost door in images.inc.php het een en het ander aan te passen.

Als ik vervolgens een PNG upload dan zet hij een witte achtergrond. Nu heb ik gezocht maar mij is het niet gelukt om dit weg te krijgen.
In het forum staat een topic over een soort van PNG fix die een transparante JPG maakt, maar met deze oplossing heb ik veel ruis op de achtergrond waardoor de afbeelding er niet mooi uit ziet.

Heeft iemand misschien een oplossing om PNG bestanden te uploaden en daadwerkelijk als PNG te plaatsen en niet te converteren naar JPG.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De eerste vraag die ik heb: gebruikt u soms Internet Explorer versie 6?

Deze staat er namelijk om bekend dat het niet overweg kan met alphablending; dat is wat .png gebruikt om een kleur transparant te maken. Er is een fix voor maar dat vindt IE6 ook niet erg leuk. Bekijk dezelfde pagina eens in een andere webbrowser, zoals Mozilla Firefox, Google Chrome of Opera, om te zien of zij het probleem ook hebben. Of update IE naar versie 7 of hoger

Een alternatief is om .gif als bestandformaat te gebruiken, omdat .gif ook één kleur transparant weer kan geven, en IE6 dat wel goed weergeeft. Het formaat .gif heeft alleen een nadeel: het is veel groter en kan (als ik mij goed herinner) maar 256 kleuren aan.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...