Jump to content

is dit mogelijk met prestashop


pedes

Recommended Posts

hoio forum leden,

Ik had een vraagje over een functionaliteit, die ik zie in andere ecommerce sites
voorbeeld hier: deze online shop

Bij kenmerken zie je daar 2 extras staan nl. R en L en dan de dropdowns ernaast
is dit mogelijk met Prestashop om dit ook in die vorm de krijgen, dus met 2 extras per product ?


Alvast bedankt voor jullie uitleg.

Mvg,
Peter

Link to comment
Share on other sites

Ik ben zelf ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag, bij mijn webshop zou het specifiek gaan om het specificeren van maten, mbt kleding. En het liefst ook terug gekoppeld aan de voorraad.

Zou het heel erg waarderen als iemand hier het antwoord op weet.

Link to comment
Share on other sites

Dag,

je kan dit doen door in de BO in de tab Catalogus het onderdeel "Attributen en groepen" te selecteren.
Daar kan je 'groepen' attributen (of kenmerken) aan maken vb kleur, maat, sterkte. Je vult vb voor maat alle mogelijke maten in die er in je winkel beschikbaar kunnen zijn.
als je dan via tab Catalogus terug je lijst met Categorieen/produkten hebt en je selecteerd een produkt (of maakt een nieuw aan) heb je een tab 'Informatie', 'Afbeelding', 'Combinaties'. Klik op deze laatste, selecteer een groep en een kenmerk in die groep, vul de andere gegevens (referentie, prijs,... )van die combinatie in. Heb je aparte afbeeldingen voor vb iedere kleur reeds geupload via het tabje 'afbeeldingen' dan kan je nog selecteren welke afbeelding je wil bij die bepaalde 'combinatie'.
PS houd zelf van iedere combinatie apart de voorraad bij.
In je FO zal PS zelf alle nodige aanpassingen doen op de produktpagina. vb voor een rode bloes heb je de maten S, M,L en voor een zwarte bloes de maten M,L,XL dan toont hij als je rood selecteert alleen de beschikbare maten.

jos

Link to comment
Share on other sites

Dag,

je kan dit doen door in de BO in de tab Catalogus het onderdeel "Attributen en groepen" te selecteren.
Daar kan je 'groepen' attributen (of kenmerken) aan maken vb kleur, maat, sterkte. Je vult vb voor maat alle mogelijke maten in die er in je winkel beschikbaar kunnen zijn.
als je dan via tab Catalogus terug je lijst met Categorieen/produkten hebt en je selecteerd een produkt (of maakt een nieuw aan) heb je een tab 'Informatie', 'Afbeelding', 'Combinaties'. Klik op deze laatste, selecteer een groep en een kenmerk in die groep, vul de andere gegevens (referentie, prijs,... )van die combinatie in. Heb je aparte afbeeldingen voor vb iedere kleur reeds geupload via het tabje 'afbeeldingen' dan kan je nog selecteren welke afbeelding je wil bij die bepaalde 'combinatie'.
PS houd zelf van iedere combinatie apart de voorraad bij.
In je FO zal PS zelf alle nodige aanpassingen doen op de produktpagina. vb voor een rode bloes heb je de maten S, M,L en voor een zwarte bloes de maten M,L,XL dan toont hij als je rood selecteert alleen de beschikbare maten.

jos


Bedankt!, hier was ik ook naar op zoek. Bij deze gevonden dus :-)
Don.
Link to comment
Share on other sites

Bedankt hier heb ik ook wat aan, alleen nu heb ik alles netjes gedaan en het enige wat ik te zien krijg in de webshop is ''
add to cart'' als ik daar op klik krijg ik dat ik op minstens 1 product optie moet selecteren. Onderaan is alleen het kopje product options erbij gekomen maar zie de maten niet staan? Wat nu te doen??

Link to comment
Share on other sites

taatje,

welk theme gebruik je? Schakel anders eens over naar het standaard 'PrestaShop' thema. Als je het global.css bestand aangepast hebt (of aangepast is in een gedownload theme) kan het dat je daardoor die attributen niet meer ziet.

Ik zelf heb een nieuw thema gemaakt, gebaseerd op het standaard thema, en hier werkt alles zoals het moet.
En blijkbaar bij Don ook (tot nu toe toch niets gehoord hierover van hem).

jos

ps: in welke versie werk je? Ikzelf heb 1.3.2.3

Link to comment
Share on other sites

He Jos,

We hebben Version 1.3.1.1 - 2.127s
Het probleem is een beetje dat we de site helemaal hebben laten maken door iemand die ons nu heeft laten zitten en waar we geen contact meer mee krijgen. Nu wil ik dus de maten zelf gaan veranderen maar werkt het niet en is het niet zichtbaar op de site. Ik durf de site eigenlijk niet op standaard te zetten omdat ik dan bang ben dat er straks gegevens verloren gaan.

Loop een beetje vast denk ik.

Link to comment
Share on other sites

Ikzelf moet nog met maten, kleuren opties etc gaan werken, maar ik heb wel gezien waar het zit nu.
Dus bij mij is het nog niet functioneel.

Tja met dat updaten zit ik ook een beetje. Ik heb er veel lastige dingen over gelezen, dus weet ook even niet wat ik het beste kan doen, eigenlijk wil ik met de 1.4 een nieuwe shop maken en als de definitieve 1.4 er is, misschien over een maand, de shop daarmee udaten... Maar dat schijnt niet makkelijk te zijn.

Grts,
Don C.

Link to comment
Share on other sites

Taatje, een nieuwe versie zou ik niet installeren, zeker zolang alles werkt zoals je eigenlijk wil. Het is niet moeilijk om een upgrade te doen, maar (ondanks wat sommigen zeggen) maak van alles eerst een backup (Murphy is alom en steeds aanwezig). Wat je ook hebt met een nieuwe versie, er zijn soms nieuwe functies die niet allemaal vertaald zijn in jouw taalbestanden.

Je zou toch altijd lokaal op je pc een kopie moeten hebben van je site, in geval er problemen zijn met je hosting-service(reken niet voor 100% op hun backup). En natuurlijk regelmatig een backup maken van je database.

Als je het theme op standaard zet mag er niets verloren gaan. Een aanrader is als je iets nieuw wil proberen om dat steeds eerst lokaal te doen (via een lokale webserver)

Als je wil kan ik je via pm mijn email-adres toesturen zodat je me je theme kan opsturen. Ik wil wel eens kijken wat er allemaal gebeurd is, en de benodigde aanpassingen doen.

jos

Link to comment
Share on other sites

Een aanrader is als je iets nieuw wil proberen om dat steeds eerst lokaal te doen (via een lokale webserver)


Kan je daar ook 2 databases op zetten? Ik gebruik wampserver, en mijn prestashop (zo heet de database ook) is versie 1.3.6. Maar ik wil graag de nieuwe 1.4 eens proberen omdat ie een functie heeft die ik graag gebruik nu.
Maar kan ik die dan bijv. op een 2e database op de wampserver zetten? Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Bedankt alvast!

Don C.
Link to comment
Share on other sites

Je kan lokaal zoveel databases als je wil zolang je die maar een andere naam geeft.
Ik gebruik bvb prestashop132, prestashop136, prestashop14 als database-naam en als mappen gebruik ik ps132, ps136, ps14.

Die 1.4 zou ik nog niet effectief online gebruiken hoor. In 1.4.0.11 zaten nog een heel wat bugs. Moet 1.4.0.12 nog eens proberen.

jos

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...