Jump to content

Oversættelse forsvinder???


DDTech

Recommended Posts

Super! I gutter har altid et svar :-)

Rettelserne er nu udført i mine Php indstillinger, jeg har checket dem ved at oprette en php info fil

Men hvordan får jeg min "standard" oversættelse tilbage?

Sidste gang flyttede jeg bare en sprogfil til mit tema, via ftp, og så var det meste oversat

Link to comment
Share on other sites

Tak for rosen, også selv om jeg ikke er en gut:-)

Hvis du med din standard oversættelse, mener det du havde oversat, hvorefter du gemte og det blev slettet - ja, så er det desværre forfra igen. Hvis du har sprogpakken, kan du importere den via BO (Tools - Translatations) ligesom da du installerede shoppen.

@Kjeld: Er der ingen problemer i at sætte værdien højere (skal det være tilladt af ens host, eller er det ligegyldigt?)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har det samme problem i ver. 1.4 at oversættelser forsvinder og alle moduler er på engelsk. Da jeg troede at disse rettelser skulle foretages hos host (Meebox) kontaktede jeg dem, uden at få det løst. Han siger at det er en indstilling i PS, men jeg kan ikke finde hvor jeg skal ændre tingene. Hjælp, jeg har søgt som en gal i PS uden at finde det rigtige.

Han svar lyder: "Prøv at spørge derinde præcis hvilken indstilling i php.ini der skal ændres. Det lyder dog mærkeligt for mig, at der skal ændres i php indstillingerne på serveren, for at det vil fungere"

Link to comment
Share on other sites

Mit bedste bud er, at det værdierne i suhosin der står forkert hos Meebox - se mit skærmdump længere oppe, hvor værdier er 2048. Jeg er også hostet hos dem og har ingen problemer - men jeg kører også stadig version Prestashop 1.3.1 hos dem. Men på min testshop, som jeg kører hos Gigahost skulle jeg sætte værdierne i suhosin væsentligt op til at kunne køre ver. 1.4 (minimum 4105). Faktisk skrev jeg frem og tilbage med Gigahosts support, og de har nu sagt, at de som standard vil sætte værdierne op, da ver. 1.4 kræver langt højere værdier. Måske skulle de gøre det samme hos Meebox?

Jeg tror ikke på, at du kan ændre noget i BO i PrestaShop. Jeg har lige tjekket min konto og kan hos Meebox ikke lige finde nogen steder, hvor jeg kan se, hvad sushosin-værdier står til - eller hvor jeg kan ændre php-indstillinger. Så prøv at spørge Meebox, om de kan ændre værdierne som standard til at være f.eks. 6000, som Kjeld også siger i et andet indlæg. Så vil alle os Meebox brugere nok være godt dækket ind til brug af PrestaShop ver. 1.4

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit uddybende svar, jeg har netop skrevet til Meebox og bedt dem sætte værdierne op.
Btw. ved at indlæse sprogpakken igen er teksterne kommet tilbage, men det skal jo ikke være meningen at den skal indlæses med mellemrum for at bevare teksterne. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Nu begynder det at blive rigtig sjovt, Meebox svarede:
"Jeg har meget svært ved at forestille mig, at suhosin er problemet, eftersom det ikke er aktiveret på serveren.
Har du mulighed for at høre dem inde i fora, hvilken indstilling man måtte skulle ændre, såfremt suhosin ikke er slået til?

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert korrekt, at suhosin.session.cryptua er slået fra - det er hos mig på min Gigahost-side. som sagt kan jeg ikke finde nogen steder hos Meebox, hvor man kan ændre indstillinger selv. Prøv at spørge dem, hvilke værdier der er i de to nedenstående:

suhosin.post.max_vars
suhosin.request.max_vars

Link to comment
Share on other sites

Jamen så må de se at slå dem til - jeg skal i hvert fald ikke hostes hos dem, hvis jeg ikke kan rette mine tekster i BO. Lige nu har jeg ingen problemer, fordi jeg kører 1.3.1 og ikke har rettet i sprogfiler siden jeg flyttede til dem. Men jeg vil da skrive til dem og bede dem slå det til og sætte værdierne op.

EDIT: Jeg har nu skrevet til Meebox support og forklaret problematikken samt linket til denne tråd. Skal nok vende tilbage, når jeg får svar.

Link to comment
Share on other sites

Men du bruger vel heller ikke version 1.4 endnu? Det er her problemet opstår, fordi værdierne skal sættes væsentlig højere end i version 1.3.1 og versioner før denne. Min version 1.3.1 fungerer også fint hos Meebox, men testshoppen som kører version 1.4 hos Gigahost skulle have ændret værdierne til +4100 for at virke.

Link to comment
Share on other sites

Venter nu på 5. dag på svar fra Meebox.... Det er første gang jeg har kontaktet dem, siden jeg flyttede min shop til dem. Jeg er fuldt ud tilfreds med deres oppe- og svartider. Men supporten synes jeg da lader noget tilbage at ønske (det var ellers også en af grundene til at jeg valgte dem, fordi de blev rost for hurtig og god support)

Nå, men jeg kan jo nå at blive positivt overrasket endnu :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke ukendt. Jeg har flere gange måttet skrive igen og rykke for svar. En gang fik jeg svaret at min henvendelse var røget under deres radar, trist. Man skulle da ellers mene at en support funktion var underlagt en vis form for automatik mht. at vise nye henvendelser fra kunder.
Jeg fik også anbefalet Meebox i rosende vendinger før jeg skiftede. Men det er åbenbart blevet dårligere som kunde antallet vokser. Vi kan da bare håbe at Meebox læser med her.....

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens.

Nu skal jeg ikke rode mig ind på det tekniske omkring Prestashop eller PHP, da det slet ikke er mit område. :-) - Men jeg er ked af at høre, at der er folk der ikke får svar. Jeg har lige gennemgået vores support tickets, og jeg kan ikke se nogle der afventer svar fra os, som passer til det I skriver her. Jeg har samtidig snakket med min kollega, som siger at han heller ikke fornylig har haft nogle lign. henvendelser.

Jeg går ud fra at I har brugt support helpdesk. Såfremt at I har brugt kontaktformen (som ellers ikke er support), kan jeg oplyse at den ikke fungerede omkring starten af april, og vi derfor i den periode ikke har modtaget noget som helst, desværre.

Jeg håber at I vil prøve at kontakte support helpdesk igen. Det kan gøres her: https://my.meebox.net - Min teknikker siger i øvrigt at han måske har fundet en løsning på problemet.

Jeg kan i øvrigt fortælle, at vi har ansat 2 nye supportere, som er under oplæring. De skulle gerne kunne bidrage til at vi kan få vores support op på det niveau vi gerne vil have det til at være på. :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker fejl var det Anders der skrev til mig at han var ked af af at han havde overset min henvendelse. Det var en del af en løbende kontakt om netop dette emne (skrevet i helpdesk).
Dejligt at jeres tekniker forhåbentlig har fundet en løsning.

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens.

Nu skal jeg ikke rode mig ind på det tekniske omkring Prestashop eller PHP, da det slet ikke er mit område. :-) - Men jeg er ked af at høre, at der er folk der ikke får svar. Jeg har lige gennemgået vores support tickets, og jeg kan ikke se nogle der afventer svar fra os, som passer til det I skriver her. Jeg har samtidig snakket med min kollega, som siger at han heller ikke fornylig har haft nogle lign. henvendelser.

Jeg går ud fra at I har brugt support helpdesk. Såfremt at I har brugt kontaktformen (som ellers ikke er support), kan jeg oplyse at den ikke fungerede omkring starten af april, og vi derfor i den periode ikke har modtaget noget som helst, desværre.

Jeg håber at I vil prøve at kontakte support helpdesk igen. Det kan gøres her: https://my.meebox.net - Min teknikker siger i øvrigt at han måske har fundet en løsning på problemet.

Jeg kan i øvrigt fortælle, at vi har ansat 2 nye supportere, som er under oplæring. De skulle gerne kunne bidrage til at vi kan få vores support op på det niveau vi gerne vil have det til at være på. :-)


Jeg har brugt kontaktformularen på jeres side, da jeg ikke kunne finde andre steder at kontakte jer? Jeg startede med at kigge under kontrolpanelet efter at have logget ind på min konto. Her kan jeg finde "Help" som er en pop-up med generel hjælp. Jeg kan ikke finde noget om "support helpdesk". Jeg har kigget igen på jeres side og her kan jeg kun finde kontaktformularen - som nu er deaktiveret og hvor der nu er en mailadresse i stedet.

Problemet er beskrevet her i tråden - det er sådan set det samme jeg har skrevet til jer. Så det vil da være rart, hvis jeres teknikker kan finde en løsning.

EDIT: hvis jeg logger ind via meebox.net, så kan jeg godt se, at der står noget om support. Men jeg har altid logget på via denne adresse: https://web4.meebox.net:2083/frontend/Meebox/index.php hvor jeg ender på mit kontrolpanel.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...