Jump to content

Track og trace efter ordre status


mmalling

Recommended Posts

Det er ikke optimalt, det giver jeg dig ret i. Personligt bruger vi det modul jeg har lavet til webpack 2 til udskrivning af pakkelabels, som også er nævnt her på forum. Det ligger T&T;nummeret ind, og vedhæfter det i "ordren sendt" mailen, på den måde spare man også en mail til kunden samtidigt med at spare en masse tid på at skrive dem selv, eller taste dem i almindeligt webpack. (Så fik jeg også lige smidt lidt reklame her, sry)

Link to comment
Share on other sites

Du kan bare rette det i AdminOrders.php. Her er min diff (for 1.3.6.0):

68c68
<                               if (!$order->hasBeenShipped())
---
>                               if (!$order->hasBeenShipped() && !$order->isInPreparation())
582c582
<                       if ($carrier->url && $order->hasBeenShipped())
---
>                       if ($carrier->url && ($order->hasBeenShipped() || $order->isInPreparation()))



eller som i den vedhæftede fil (til 1.3.6.0).

/Kjeld

AdminOrders.php

Link to comment
Share on other sites

Du kan bare rette det i AdminOrders.php. Her er min diff (for 1.3.6.0):

68c68
<                               if (!$order->hasBeenShipped())
---
>                               if (!$order->hasBeenShipped() && !$order->isInPreparation())
582c582
<                       if ($carrier->url && $order->hasBeenShipped())
---
>                       if ($carrier->url && ($order->hasBeenShipped() || $order->isInPreparation()))



eller som i den vedhæftede fil (til 1.3.6.0).

/Kjeld


Har prøvet at hente filen men stadig det samme.
Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

Du kan selv vælge, hvor mange statusser du vil have. Og du kan selv vælge for hvilke, der sendes e-mails. Jeg synes det er rigeligt, at kunden får e-mails ved betaling og ved afsendelse. Men for selv at huske, hvad man har fået pakket, kan det være praktisk f.eks. at bruge "Under forberedelse". Hvis du også tilknytter en tracking-kode, udløser det endnu en e-mail.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

Du kan selv vælge, hvor mange statusser du vil have. Og du kan selv vælge for hvilke, der sendes e-mails. Jeg synes det er rigeligt, at kunden får e-mails ved betaling og ved afsendelse. Men for selv at huske, hvad man har fået pakket, kan det være praktisk f.eks. at bruge "Under forberedelse". Hvis du også tilknytter en tracking-kode, udløser det endnu en e-mail.

/Kjeld

Hej Kjeld

Jeg har selv udformet nogle mails således at jeg kører med 3 mails, en ved betaling og en når ordren er klar til afsendelse, og så den der sendes når man har tilknyttet track og trace. Ingen mail ved status afsendt da den er erstattet af den der sendes med pakkenummer, så den opdateres kun i status. Og så bruger jeg en der hedder ordre klar til pakning som kunderne ikke kan se.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Følger lige lidt med her - er så lavpraktisk, at jeg sender T&T;med fakturaen som kommer fra e-conomic (som jeg sender til kunden senest ved afsendelse). I fakturamailen reklamerer jeg så også lige lidt for mine Facebooksider. Men jeg kan se i e-conomic, at folk ikke engang gider åbne deres fakturaer (langt de fleste i hvertfald), så jeg kunne da godt være tilhænger af at sende noget mere information og herunder T&T;i mailen med Ordre afsendt eller lign. Uden at jeg dog så ved, om folk åbner disse, det kan man jo ikke se.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...