Jump to content

Vil gerne skifte fra OpenBizBox til Presta, men!!! Langt


ALHVOR

Recommended Posts

Hej Allesammen

Håber i kan hjælpe.
Jeg har en eksisterende webshop, hostet hos Goldenplanet, i brugersystemet OpenBizBox.
Jeg har længe været træt af denne, og søger en ny. Og mit valg er faldet på denne.

Dog har flere spørgsmål som jeg har ledt side op og side ned efter:
Hvad koster det, og hvad får man med?

Kan man konvertere sin eksisterende shop ind i Presta, sådan at jeg ikke skal oprette varer mm påny?
-> Hvis ja, hvordan og hvad skal man vælge.

Hvordan får man det installeret (kan læse mig frem til at jeg skal uploade det til min adresse, men har ingen anelser om hvordan man gør og vil jo frygtelig gerne beholde min adresse, men slettes min eksisterende shop så ikke)

Skal man give sin eksisterende udbyder besked om flytning?

Hvis man nu ville bruge løsningen af få hjælp til opsætningen, er der så nogen der tilbyder det.
-> Hvis ja hvor meget så?

Er der dansk support man kan ringe til når lokummet brænder?

Skal jeg betale for betalingssystemet/PBS/kort endnu engang, eller bliver det bare overført?

Bruger det Quickpay til betalingen?

Ved godt det var rigtig mange spørgsmål på en gang. Men synes simpelthen Prestas hjemmeside er for manglefuldt og forvirrende. Hvis det gør det nemmere at besvare med en opringning, så send en privat besked med dit nummer. Og jeg vil ringe dig op.

Til sidst vil jeg lige nævne at jeg ikke kode-nørd.

Ligeledes et link til min nuværende shop, hvis nu den evt. skal bruges til jeres besvarelser http://shop.alhvor.dk (det er det navn jeg gerne vil beholde)

Skriv hvis i skal bruge yderligere info...

På forhånd tak.
Anne-Louise

Link to comment
Share on other sites

For det første så er prestashop gratis, det er open source software. Og der er ikke nogen telefon du kan ringe til når WC brænder, men du har forumet her, der er folk som reglen ganske hjælpesomme.

Quickpay har en modul til prestashop som frit kan hentes fra deres hjemmeside. www.quickpay.net

Du bliver nok nødtil at oprette alle produkterne på ny med mindre du kan finde en der kan lave en export og så import til prestashop, men det er nok ikke realistisk uden at hive penge op af hatten.

Der er rigeligt med hjælp at hente her til opsætning. Der er mange ivrige mennesker der gerne hjælper og ellers kan du prøve WIKI'en i menuen i toppen, der er stort set svar på alle spørgsmål

Man behøver ikke kode for at bruge prestashop.

Velkommen ombord hvis du vælger prestashop :)

Link to comment
Share on other sites

Gratis, det lyder jo meget meget tiltalende...
Er der slet ikke nogen skjulte betalinger bag. Pt. betaler jeg 2500,- pr. kvartal der hvor jeg har nu. Kun for webshoppen...
Hvad er cirka prisen for en webshop med cirka 2000 artikler.

Tror næsten at jeg har bestemt mig. Dog vælger jeg nok at betale mig for opstarten.
Skriv gerne en pris hvad du/I tager på PM.

Vil gerne flytte snarest muligt..

Link to comment
Share on other sites

Der er udgifter til betalingsgateway'en og webhotel, men dem har du vel sådan set allerede.

Jeg vil godt installere shoppen for dig og sætte den op, betalingen er 3 links placeret på din side til vores side :) Det er billigt :)

Eller mente du at du gerne ville betale dig fra at flytte alle produkterne?

Er du allerede quickpay kunde?

Der er forholdvis mange hensyn at tag, nu ved jeg ikke hvordan du ligger i søgemaskinerne, men hvis du ikke passer på så risikere du at miste din værdi.

Link to comment
Share on other sites

Der er udgifter til betalingsgateway'en og webhotel, men dem har du vel sådan set allerede.

Jeg vil godt installere shoppen for dig og sætte den op, betalingen er 3 links placeret på din side til vores side :) Det er billigt :)

Eller mente du at du gerne ville betale dig fra at flytte alle produkterne?

Er du allerede quickpay kunde?

Der er forholdvis mange hensyn at tag, nu ved jeg ikke hvordan du ligger i søgemaskinerne, men hvis du ikke passer på så risikere du at miste din værdi.


Ja jeg er ved Quickpay allerede, så ja udgifterne til Quickpay og webhotel. Dog står jeg også og vil skifte fra webhotellet jeg er ved. Og havde tænkt på at skifte til Meebox. Ligenu ligger det hele hos Goldenplanet. Og selve domænenavnet et andet sted.

Det er selve installationen af shoppen og opsætningen jeg har brug for hjælp. Er bare ikke nogen nørd på det område, det må jeg blankt erkende :/ . Forstår f.eks. ikke de 2 sidste linier du skriver :)

Hvis jeg skal oprette produkter på ny så gør det egentlig ikke noget, så får jeg jo ryddet lidt op
Link to comment
Share on other sites

Er OpenBiz ikke baseret på oscommerece? Det mener jeg det er.
Prestashop laver selv et modul til at importere data fra oscommerece til Prestashop. Det fåes med nyeste verison af Prestashop (1.4)
Ellers findes der også flere moduler som også kan flytte data.


Jo det er det. Men har tænkt over det også måske ville det være ide at oprette mine varer påny, bl.a. for at lære det og ligeledes så ville det nok være godt med noget forårsrengøring.
Link to comment
Share on other sites

Meebox er som jeg har skrevet i en tidligere tråd en god løsning i min verden. Om den passer til dig skal jeg ikke være herrer over. Du kan sende mig en mail på [email protected] hvis mit tilbud har interesse.

Bemærk at den er en standard installation med standard theme, opsætning af fragtmand og quickpay. Resten står du selv for :)

Hvis de sidste 2 linjer handler bare om at google kender din hjemmeside som den er nu, den værdi som den har hos google skulle jo gerne overføres til den nye side.

Hvis det haster med at skifte så kan det godt være du skal finde en anden til at sætte det op, jeg har først tid til at kigge på om 2 - 3uger

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...