Jump to content

[LØST ]GLS Pakkeshop og integration med PS


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej

Er der nogen af jer der bruger GLS Pakkeshop sammen med Prestashop? Jeg overvejer at kontakte dem efter PostDanmarks chock-priser, som de jo dog heldigvis sænker igen. Jeg vil gerne kunne tilbyde GLS' løsning som alternativ, hvis det er billigere - så får kunderne jo flere valg, hvor prisen afspejler den service de vælger (pakkeshop vs. omdeling). Mange af mine pakker er volumenpakker så selv om jeg maks. kommer til at betale 80 kr. for en pakke op til 5 kilo nu, så er det en væsentlig stigning, når jeg i dag sender til 49 kr. og sluger tabet selv (17 kr. pr. pakke). Dette har jeg ikke råd til at fortsætte med - så jeg skal under alle omstændigheder justere mine priser og porto.

Men hvordan får man sat det op, så de kan vælge en shop nær dem selv. Hvis en kunde f.eks. bor på Frederiksberg, er der sikkert et utal af Blockbusters og kiosker m.m. hvor de kan afhente pakker. Så vidt jeg kan se, findes der ikke nogen moduler/integration som gør, at man kan slå dette op i købsprocessen. Jeg kan jo ikke lave en forsendelsesmetode til samtlige 500 pakkeshops. For at få en erhvervsløsning med GLS, skal man så vidt jeg lige kan læse sende 300 pakker eller mere om året, og det antal har jeg ikke nået endnu:-)

Dette er mest en brainstorm for at høre andres erfaringer og gerne eksempler på, hvordan I har løst det med setup:-)

 

EDIT: Kjeld har lavet et modul - se link længere nede i denne tråd

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234

Jeg har ikke nogen løsning klar til Prestashop, men jeg har læst op på GLS i forbindelse et andet webprojekt med Concrete5 og deres e-commerce udvidelse.

Du kan ud fra din kundes postnummer i Prestashop, spørge GLS webservice om pakkeshops i nærheden af oplyste postnummer. Så du behøver ikke at oprette alle pakkeshops i BackOffice, men tilgengæld skal der kodes et kald til GLS og en modtager på din shop, som fortolker deres XML svar.

Jeg har vedlagt dokumentation til GLS webservice.

Web service documentation - ShopDelivery-Service.doc

Link to comment
Share on other sites

Hej Jens

Tak for svar og dokumentation.

Nu ønsker jeg mig en der vil kode det som modul og sætte det til salg til fornuftige penge:-) Jeg vil gerne hjælpe med test :-) Men det er sikkert ikke helt nok. Men jeg synes virkelig, det kunne være en god ting at få, når nu der er utallige betalingsløsninger, kunne det være fedt mere flere leveringsalternativer også.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 6 months later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 5 months later...

Jeg vil lige tilføje, at modulet nu også virker sammen med Zelargs OPC-modul.

 

/Kjeld

 

Dose the module work for Gls Romania. Can we have a back office acces for a trial Prestashop website to see the functionalyties?

 

Thank you!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...