Jump to content

Min erfaring med Unoeuro


jeepsterdk

Recommended Posts

Jeg var først kunde ved one.com. Jeg havde et stort problem med hastigheden på min hjemmesiden. Navigeren rundt på siden var utrolig langsom. Jeg prøvede alle mulige moduler og tilpasninger. Det eneste der hjalp en lille smule, var presta-dyrs product.php (tak til Kjeld) og "cached categories". Men det var slet ikke tilfredsstillende og kunderne droppede simpelthen at finde de varer de manglede. Det var naturligvis ikke godt!

Jeg søgte på Google efter bedste host til Presta løsninger. Der var mange anbefalinger til Unoeuro, så jeg besluttede at skifte til dem. Flytningen gik nogenlunde smertefrit. Det eneste der virkelig drillede var visning af billeder. De blev nemlig ikke vist. Det viste sig, at ved upload af filer til serveren, manglede hele "p" biblioteket under "images". Hverken Filezilla eller SmartFTP kunne uploade mappen. Jeg benyttede derfor gode, gamle Windows Commanders FTP funktion. Så virkede det bare. Presta-dyr hjalp mig igennem (igen tusind tak) og her efter endt flytning kan jeg konkludere følgende. Unoeuro er virkelig suveræn til presta. Hastigheden er mindst 10x hurtigere og alt kører perfekt. Hjemmesiden fungerer nu som jeg gerne vil have den til og alt kører flydende. Selv flashen der kører på forsiden loader ekstremt hurtigt og virker perfekt.

Konklusion: Overvejer du at skifte host, skift til Unoeuro. De har ikke online support som one har, men de er hurtige på mail. Jeg skrev en mail med et spørgsmål til dem, og efter 20 min. var der et godt og brugbart svar. Modsat One.....de har godt nok online support, men dem der sidder i den anden ende, ved lige så meget om One's systemer som jeg ved om pastasalat med pinje-kerner. Absolut intet!

Unoeuro får 5/5 af mig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun støtte op omkring Jesper's roser til Unoeuro.

Det spiller 100 %. Jeg flyttede også min shop pga. performance problemer host DanHost, og den beslutning fortryder jeg bestemt ikke.

Det kører FREMRAGENDE...

Så 5/5 fra mig også

Link to comment
Share on other sites

I dag kører jeg mine sider fra en dedikeret server i Tyskland, men jeg har for et års tid siden været hos UnoEuro - og de kan KLART anbefales!

Jeg oplevede hos UnoEuro det hurtigste supportsvar nogensinde... 49 sekunder gik der fra jeg sendte min besked, til de havde læst den, gjort som jeg bad dem om - og svaret tilbage til mig på mail! Imponerende!

Hvis jeg skulle vælge noget andet end min egen server i dag - så ville det nok også blive UnoEuro. Det er i øvrigt de samme folk som også står bag Wannafind.dk og curanet.dk.

mvh
Hans Henrik

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt tillade mig, at dryppe lidt malurt i bægeret. Jeg har længe været kunde hos UnoEuro. Men jeg synes, det er lidt sært, at det koster EUR 2,30 blot for at få IMAP. En service, der er gratis mange andre steder.

I december, oplevede jeg gentagne gange rigtig dårlige svartider, så jeg flyttede til Meebox. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Performance er langt bedre og Meebox' kontrolpanel er særdeles avanceret sammenlignet med UnoEuros. Og så fik jeg 10 GB, mulighed for 10 domæner og 50 databaser.

/Kjeld

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Eneste jeg har lidt issues med med Unoeuro er at de ikke har mulighed for en ordenlig caching.

 

Men ud over det så jeg oki tilfreds, man skal huske på man får hvad man betaler for i sidste ende.

Det kunne også være rigtig godt med HTTP/2.

Jeg har hørt dem og det skulle være noget som de "arbejder på"/gerne ville kunne tilbyde i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg flytter mange kunder fra Meebox til chosting lige nu. Jeg er bestemt ikke tilfreds med Unoeuro, da deres såkaldte automatiske flytninger har betydet nedetid i flere dage for mange af de kunder jeg ikke nåede at flytte eller dem som valgte at blive flyttet med.

 

Så Unoeuro har ikke nogen stor stjerne her.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg kommer lige ind i denne tråd.

 

Jeg var også lidt skeptisk over at skulle flyttes til unoeuro.

 

Blandt andet for du som jeg husker før så skulle man betale for dit og dat udover standard.

 

Jeg tror at Meebox har haft en finger med i produkt paletten på unoeuro. Det ligner meget mere Meeboxs produkter nu.

 

Jeg har altid ligget på Meeboxs højeste webhotel. Det havde unoeuro ikke ved fusionen. Det har de nu.

 

Jeg havde overvejet at flytte til chosting. Men da mine websider har højsæson i øjeblikket så var jeg lidt tilbageholdende.

 

Så blev det min tur på de 2 webhoteller jeg havde på Meebox.

 

Jeg valgte at give den automatiske flytning en chance. Den ville kl. 00.30 om natten. Jeg udskrev alle ordrer inden jeg gik i seng. Lukkede siderne ned. Kontrollerede det næste morgen. Alt fungerede perfekt.

 

Så ja. Jeg her haft noget nedetid i løbet af natten. Men nedetid på flere dage kan jeg ikke genkende.

Link to comment
Share on other sites

I forhold til Meebox mener jeg, at man kunne have flere domæner tilknyttet et enkelt webhotel.

 

Det kan vist ikke lade sig gøre hos Unoeuro? Skal man ikke der have et webhotel pr. domæne?

Nej, hos UnoEuro kan du faktisk have ubegrænset antal domæner tilknyttet samme webhotel.

Dog, vil jeg ikke anbefale at tilknytte 20 domæner på et Bronze webhotel - men teknisk set kan det lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig "angrebet" UnoEuro for deres support. Den er helt fin. Jeg har sagt, at jeg ikke bryder mig om deres egenudviklede kontrolpanel, som jeg finder ubrugeligt. Et af mine webhoteller hos Meebox havde 3 domæner tilknyttet. Hos UnoEuro er det blevet til jeg ved ikke hvor mange webhoteller for at matche den løsning jeg havde hos Meebox (på trods af at webhotellet faktisk var opsagt, så flyttede de det alligeve)l til Platinum, Gold og Silver og jeg ved ikke hvad.

 

Jeg kan med deres standardløsninger slet ikke genkende, at man kan have ubegrænset antal domæner tilknyttet samme webhotel - tværtimod...

Link to comment
Share on other sites

Det kan jvf Unoeuros produktoversigt:

"Mulighed for flere domæner"

Til hvert webhotel kan du tilkøbe flere domæner, så de kan dele pladsen på webserveren. Domænerne kan enten pege på roden af webhotellet eller være selvstændige. Der er ingen grænse for hvor mange domæner du kan tilknytte et webhotel.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er korrekt at man kan tilknytte flere domæner til samme webhotel, kan jeg læse mig til.

 

Det er dog ikke muligt, og jeg citerer: " ikke mulighed for statistik, HTTPS, subdomæner eller særskilt mail på tilknyttede domæner"

 

Så hvis jeg forstår det korrekt, så er det ikke muligt at tilknytte et SSL-certifikat medmindre man køber et nyt webhotel til en nyt domæne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...