Jump to content

Bra svenskt webbhotell för Prestashop att rekommendera?


Miss K

Recommended Posts

Har använt Binero, City Network, Loopia och tyvärr vissa av dessa hotell har sega servrar andra inställningar som inte tillåter PS installation… Därför letar jag efter ett webbhotell som är bra, seriös och Prestashop-vänlig.
Hotellet skall ha servrar i Sverige/Skandinavien och ha en kundvänlig support, per telefon (viktigt!).

Har tittat på Prestaworks men att betala ca 1340 kr (EXKL moms) för VARJE PS installation känns lite saftigt. Vill heller ha ett hotell som tillåter mig flera sådana installationer för det priset.

Vad rekommenderar du?

Link to comment
Share on other sites

@pacquaio Hos Prestaworks betalar man för varje Prestashop installation (oavsett vem som installerar, själv eller de). Dvs man får ett visst server utrymme som på andra webbhotell MEN för varje webshop man vill ha på det utrymmet måste man skapa ett nytt konto och betala 1340 kr + moms.
Hos andra webhotell spelar ingen roll hur många installationer man har bara du rymmer de inom ditt serverutrymme och trafikutrymme för ditt konto.

Annars verkar Prestaworks en intressant lösning, men det bli lite saftigt när man är uppe i 3 shoppar och fler...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har använt Binero, City Network, Loopia och tyvärr vissa av dessa hotell har sega servrar andra inställningar som inte tillåter PS installation… Därför letar jag efter ett webbhotell som är bra, seriös och Prestashop-vänlig.
Hotellet skall ha servrar i Sverige/Skandinavien och ha en kundvänlig support, per telefon (viktigt!).

Har tittat på Prestaworks men att betala ca 1340 kr (EXKL moms) för VARJE PS installation känns lite saftigt. Vill heller ha ett hotell som tillåter mig flera sådana installationer för det priset.

Vad rekommenderar du?


http://www.oderland.se
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...