Jump to content

Hoe de hoofdfoto van een combinatieproduct op verschillende plaatsen anders weergeven voor hetzelfde product?


Recommended Posts

Hallo,

Als ik een product heb met combinaties: stel een ballon die geel, rood of blauw kan zijn.

Ik maak een combinatieproduct aan, ik selecteer ook een algemene (hoofd)afbeelding (bijvoorbeeld 3 gekleurde ballonnen bij elkaar) en ook per combinatie heb ik dan ook de juiste afbeelding met één enkele ballon van de juiste kleur. Als ik bij alle combinaties deze hoofdafbeelding de-selecteer, komt de foto van de standaardcombinatie (bijvoorbeeld rood) als hoofdafbeelding tevoorschijn en wordt zelfs de eerdere hoofdfoto (met de 3 kleuren op één foto) nooit getoond.

Los daarvan: Hoe kan ik op de site op verschillende plaatsen dan toch bepalen welke hoofdfoto wordt getoond voor datzelfde product? Ik wil bijvoorbeeld dat er in een categorie met gele producten de gele ballon als hoofdfoto wordt getoond voor ditzelfde combinatieproduct, elders in een blauwe categorie moet dat de hoofdfoto de blauwe zijn etc... voor datzelfde product!

Kan dan en hoe? 

Alvast dank u wel!

 

p.s. versie 1.7

 

Edited by Yves
betere titel en duidelijker (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dit is inderdaad vreemd gedrag van Prestashop 1.7. Dit kan je oplossen door:

Bestand: themes/classic/templates/catalog/_partials/miniatures/product.tpl de volgende regels aan te passen:

src = "{$product.cover.bySize.home_default.url}"

moet worden vervangen door:
 

src="{$link->getImageLink($product.link_rewrite, $product.id_image, 'home_default')}"


Succes!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...