Jump to content

[solved] Afhalen en Contant of PIN afrekenen ?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het vervangen van een bestaande webshop en was daarom ook uitgekomen op PrestaShop.
De huidige webshop ( www.budgetpc.nl ) is nog geschreven in PHP4 door een vriend van de webshop, echter deze is al tijden nergens meer te vinden en uiteraard is PHP4 niet echt meer een optie.
Tevens is de coding van deze shop helaas zeer gelimiteerd in zn opties, waardoor we continu tegen problemen aanlopen.

Alles loopt voorspoedig en PrestaShop lijkt tot nu toe perfect voor onze doeleinden, maar nu rijst alleen mijn vraag:

- Is het ook mogelijk en zo ja hoe om ook een optie te maken voor "afhalen en contant of per pin betalen" ??

Dit is namelijk omdat deze webshop ook een echte winkel gebruikt, alwaar men reparaties uitvoert en ook leveringen kan laten afhalen.

Met vriendelijke groet,

Ronny Roethof

Link to comment
Share on other sites

Ik ben bang dat deze optie er niet in zit en er zal extra code nodig te zijn op als verzendoptie "ophalen" de keuze contact of PIN geforceerd als betaaloptie te kunnen keizen.

Of een gecombineerde verzend/betaalmodule.

Voor zover ik nu zie is er niet eens een Contant betaalmodule, je zou de CashOnDelivery module kunnen kopiëren en deze aanpassen. Blijft het feit dat de klant nog steeds niet een geforceerde keuze voor Betalen bij ophalen krijgt wanneer hij kiest voor Ophalen.

Edit: Ik heb die module omgeschreven maar krijg hem niet zichtbaar in de beta3 versie. Dat moet ik nog even uitzoeken.

Edit2: Hmm, zit een typefout in de validatie. :smirk: Bijgevoegd bestand uitpakken en in de \modules\cashonpickup map plaatsen. Ga dan naar je modules en doe een refresh, er zullen nu 6 payment-modules zijn;
Cash on pickup (COP) v0.1
Accept cash on pickup payments

Let vooral op het plaatje wat ik er bij heb gevoegd!

Downloaden kan hier.

Succes! :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...