Ampere Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 HejNågra enstaka kunder hävdar att dom inte kan fullfölja beställningen för när dom trycker på check out så töms hela varukorgen.Vad kan detta bero på?Har testat in IE 8 och funkar kanon för mig.MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninzis Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Vi har samma problem, har du lyckats komma på vad det beror på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ampere Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Problemet i mitt fall tror jag mig bero på att kunderna inte har cookies inställningarna på acceptera, om jag provar att sätta dom på blockera så blir min korg oxå tom. MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joleyy Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 De är inte det som orsakar problemet!Detta är ett mycket förekommande problem bland många e-handlare som använder PrestaShop som plattform. Det finns en mycket bra och logisk förklaring till varför detta sker och jag skall försöka berätta varför.Anledningen till att problemet uppstår, beror på att du använder en e-postadress som du använt tidigare när du testat eller handlat. Om du sedan har raderat e-postadressen från butikens administration, så är det längre inte möjligt att använda samma e-postadress igen för att slutföra ett köp. Systemet ser då e-postadressen som "blockad" och är alltså inte välkommen att handla igen. För att detta skall bli möjligt igen (om du nu vill öppna upp för en e-postadress), måste du tömma information från databasen vilket kräver att man har lite erfarenhet av detta.Du kan alltså inte använda samma e-postadress om du tidigare använt den och raderat den från administrationen. Den logiska förklaringen är att man helt enkelt valt att radera den för att kunden inte skall kunna handla med den adressen igen, simple as that. Därför blir din varukorg tom när du försöker slutföra ett köp.Bästa hälsningarJoel BaharPrestaworks.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts